• Photo of Del Coll del Boscal (Ansovell) a la Torreta de Cadí per les Tres Canaletes

Uploaded August 21, 2013

Recorded August 2013

1.3
2.6

near Arsèguel, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Fes clic aquí per visitar la pàgina Web d'aquesta ruta " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - arribada: Coll del Santuari de la Mare Déu del Boscal (està a poc menys de 2 Km. del poble Ansovell).

A la sortida del poble trobareu una tanca a la pista però es permet el seu pas. Encara que la pista està força be és millor pujar amb un tot terreny.

Per fer aquesta excursió cal un mínim d' experiència en pujar tarteres de pedres soltes. En el tros final de la Canal que es molt dreta us caldrà fer alguna grimpada.
IMPRESCINDIBLE EXPERIÈNCIA en saber rastrejar vells camins i bon sentit de l'orientació, des del Coll del Tossal de la Mata fins la gran tartera de la canal final, el camí és per dins del bosc i es fa molt difícil seguir-lo. Millor dit, és quasi inexistent.
En arribar en els gran barrancs trobareu alguna fita que varem refer i alguna feta de nou que us donarà tranquil·litat. IMPRESCINDIBLE el GPS però tingueu en comte que el bosc de la Mata Fosca és mol dret i molt espès d'arbres, el que dificulta la recepció de la senyal.
No us poseu nerviosos, us pareu una mica per permetrà que el GPS recuperi la señal. Perque us sigui mes fàcil seguir el track, només he penjat el sentit de l' anada ja que és el més fidel. Després del Coll del Tossal de la Mata, jo us recomanaria portar cinta i anar-ne deixant alguna de penjada en el tros del bosc per facilitar-vos la tornada.
És una excursió d'uns 16 Km. amb una ascensió acumulada d'uns 1.200 metres que varem fer amb unes 7 hores (unes 6 de efectives).

La tornada es el mateix camí de l'anada.

Adjunto enllaç del recorregut que vaig trobar amb les excursions del Palau Robert on es descriu molt be aquesta excursió.

Cartografia Editorial Alpina, mapa Serra del Cadí.

• Alex Quilez Jun 9, 2014

Vaig intentar fer aquesta ruta fa pocs dies. Confirmar que el camí per dins el bosc és practicament inexistent.
    No us la recomano!!

• Photo of JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA Jun 13, 2014

En l'explicació de la ruta es detalla perfectament la preparació que cal tenir per fer-la, així com les dificultats que té i unes recomanacions per fer-la.
    El fet que el camí per dins del bosc és pràcticament inexistent no és cap motiu per la no recomenació. El que per vostè ha estat impossible, per un altre persona pot ser molt fàcil.
    He intentat estudiar el seu perfil d'excursionista, però malauradament al dia d'avui (13-06-14) no té cap excursió penjada al Wikiloc.
    Crec dons que va escollir una ruta per la qual no estava preparat per poder-la fer.

• Photo of eliesteo

eliesteo Jan 1, 2017

Abans de tot dir que la sortida la vaig fer el setembre per tant no hi havia neu. Cert que pel bosc el GPS és imprescindible, però es deixa fer. És una sortida d'orientació molt bona i sense cap risc. L'arribada a la carena és apoteòsica. Nosaltres (anàvem dos) la vàrem allargar fins la Canal Baridana, i pel poblet de Cava vàrem anar a Ansovell, ja que han posat una barrera que no permet el pas de vehicles fins el Santuari del Boscal. Un bon tresc! Gràcies per compartir!