Time  9 hours 5 minutes

128 f
3.9
7.9

near Değirmendere, İzmir (Türkiye)

Bu parkura İzmir, Cumaovası Değirmendere köyünden başlıyoruz.
Önce Malta Mahallesi, Malta Şelalesi'ni geçiyoruz. Yaklaşık olarak, orman yollarında 17 km yürüdükten sonra Akkaya orman yangınları gözetleme Kulesine ulaşıyoruz. (Akkaya zirveye çıkılırken, 10. kilometreden Akkaya kulesine kadar tam 7 km. çok sert zeminli, kayalık/taşlık bir orman yolundan, sürekli yükselerek yürünüyor. Burası parkurun en yorucu bölümlerinden birisi diyebiliriz. 7 km sürekli taş ve kayalarla kaplı bir zeminde yürümek biraz sıkıcı gelebiliyor.)
Akkaya zirvesinde, gece ya da gündüz olsun, biraz mola yapmamız şart... Bu nefis manzaralı yerde (360 derece çok güzel manzara izlenebilecek, ender bir yer.) fotoğraflarımızı çekiyoruz/çekiliyoruz. Çorba, çay ve kahvelerimizi içiyoruz, bol bol doğayı seyrediyoruz.
Akkaya Tepesi molasından sonra, oldukça dik eğimli bir yamaçtan, zorlu biz yürüyüşle (Kuleden 20. km'ye kadar, dik bir iniş yapılıyor.), önce Göksu Mahallesi'ne sonra da nefis suyu ve kumu olan bir plaja iniyoruz.
Yürüyüşü seven doğa dostlarına kesinlikle önerilir. (Deneyimsiz yürüyüşçü arkadaşlarımıza önerilmez.)
Kazasız, belasız ve de zevkli etkinlikler dileriz.

DEĞİRMENDERE

Waterfall

MALTA ŞELALESİ

fountain

ORMAN ÇEŞMESİ

Parkur boyunca görebileceğimiz iki su kaynağından birisi. Yılın her mevsiminde buz gibi soğuk ve temiz suyu olan bir orman çeşmesi.
Summit

AKKAYA

AKKAYA KULE

fountain

SU KAYNAĞI

Akkaya Kuleden 14 Evlere iniş yolunda, orman yolu kenarında bulunan bir su borusu. İkinci su kaynağı. Borunun ek yerini açıp su alabileceğiniz bir su kaynağı. Lütfen işiniz bitince boruyu ilk durumun getirmeyi unutmayınız.
panorama

GÖKSU MAHALLESİ (14 Evler)

14 EVLER PLAJI

Yürüyüş parkurumuzun sonunda, (özellikle yaz günlerinde) bizi en mutlu eden yer. Çok güzel denizi, manzarası, kumu ve temiz suyu olan, nefis bir plaj. Tek eksiği plajda duş, soyunma kabini ve tuvaletlerin yetersiz oluşu.