Moving time  3 hours 55 minutes

Recorded December 2018

3.3
6.6

near Vilafranca del Penedès, Catalunya (España)

Ruta circular que surt de Vilafranca del Penedès i passant per Sant Pere Molanta, ens porta a Les Gunyoles, el punt més alt de la ruta, amb unes vistes espectaculars a la plana del Penedès i el massís del Garraf al mirador Miravinya el Circell, i que torna fins a Vilafranca passant per Sant Cugat Sesgarrigues. És una ruta molt fàcil per fer a peu, tot i la distància recorreguda, i que es pot fer tota d’una tacada o es pot fer un alt al camí per reposar forces a la Societat La Torre de les Gunyoles on es pot fer un esmorzar de forquilla a mig matí, o una aturada per dinar al migdia. La millor època per fer aquesta ruta és a la primavera, on podrem veure unes magnífiques vistes a la plana del Penedès amb el correu de la vinya predominant en el paisatge. Si es fa la ruta a l’estiu, tingueu la precaució de portar força aigua per combatre la calor, tot i que podrem trobar alguna font per la ruta sobre tot als nuclis urbans. També és molt recomanable fer-la a la tardor amb un paisatge espectacular de contrastos de colors.

Plana del Penedès

Vistes a la plana del Penedès amb Montserrat al fons

Vinyes a peu del camí

El conreu de la vinya és present al llarg del recorregut

Esglèsia de Sant Pere de Molanta

Vinya emparrada

Vinya emparrada amb les últimes fulles ja grogues i a punt per ser podada

Masia

Masia a peu de camí

Archaeological site

Torre romana de les Gunyoles

Torre romana de les Gunyoles declarada bé d’interès nacional del patrimoni català

Parròquia de Sant Salvador

Mirador Miravinya el Circell

Mirador Miravinya el Circell. www.miravinya.cat Conjunt de miradors en diferents punts del Penedès des d’on podem observar el paissatge de la vinya al Penedès. Aquest de Les Gunyoles és espectacular en dies clars com el que em viscut avui

Pals de vinya

Exposició de pals de vinya decorats a l’entrada de Sant Cugat Sesgarrigues

Església

Església de Sant Cugat Sesgarrigues

Vinya

Vinya emparrada a peu de camí

Cep

Cep en vas. La poda en vas és la poda tradicional de la vinya abans de que s’introduís el sistema d’emparrat que avui dia està força estés arreu. Aquest cep de la foto deu tenir més de 40 anys, i en aquest cas la verema es fa manualment.

Vistes a vinyes

Darreres panoràmiques a les vinyes abans d’entrar a Vilafranca