• Photo of De Terrassa a la Font de la Roca, Coll Cardús, Font del Guinardeu, Vacarisses i Olesa de Montserrat

November 6, 2021

November 2021

Advanced Filters

Filter by recording month or date. Find trails only from people you are following.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Advanced Filters Advanced Filters

near Terrassa, Catalunya (España)

(8 hores i mitja)

TERRASSA, l'antiga Egara dels romans, és avui una de les capitals (juntament amb Sabadell) del Vallès Occidental, d'uns 223.700 habitants, distant 30 quilòmetres de la nostra capital, a la qual hi està unida per una complexa xarxa de carreteres i el ferrocarril elèctric. Són d'un gran valor arqueològic i dignes de visitar les ruïnes del castell i les esglésies romàniques de Sant Pere. Entre els edificis més notables de la població sobresurten les antigues xemeneies industrials, entre les que destaca la Xemeneia de la bòbila Almirall, al barri de la Maurina, protegida com a bé cultural d'interès local. La principal font de riquesa de la població la constitueix el sector dels serveis (comerç) i les indústries dedicades a la metal·lúrgia i a la farmacèutica. El ferrocarril de la Generalitat de Catalunya tarda 45 minuts en recórrer la distància que la separa de Barcelona i el preu del bitllet és de 4'50 euros.
Es surt de Terrassa per la carretera de Rellinars (B-122), que cal seguir fins a creuar la rotonda que passa per sota del quart cinturó d'autopistes (B-40). Un cop atravessada aquesta rotonda, s'agafa en menys de cinc minuts el camí antic de Can Font de Gaià, on es veu un cartell d'anunci de la Masia El Abuelo, i que s'obre a l'esquerra de la carretera i que passa entre oliveres pel costat dels Plans de Ca n'Amat. Aquí ens trobem que ens cal, per evitar quilòmetres puix que aquesta ruta ja serà prou llarga, saltar la balla d'una finca privada que ha tallat el camí antic i que ens permetrà arribar en 12 minuts a les antigues cases de Can Font. Cal obrir una altra porta que tanca aquesta finca per recuperar el camí carreter que passarà per
FONT DE LA ROCA, que ni veurem, però que queda a l'esquerra del camí i al fons d'una petita torrentera. Seguirem pel camí carreter en direcció Sud, passant per corriols que creuen la serra tot passant per terreny arbrossat. Cal prestar atenció en seguir el track i arribar a la forta pendent que baixa per sota les antenes d'alta tensió. Aquí hi ha l'opció temerària d'evitar quilòmetres tot passant pel terreny netejat de sota les antenes, perillós per la forta pendent que baixa i que després cal pujar, tot grimpant, fins arribar al Camí del Cim i que ens portarà a les cases de El Molinot, urbanització de Viladecavalls, on empalmarem amb el Camí Romeu de Montserrat. En cas de voler ser prudents, hi ha l'opció de fer volta sense passar pels corriols i caminant tota l'estona pel camí carreter que sortia de Can Font fins arribar al mateix Camí Romeu de Montserrat en el seu encreuament amb el Camí del Cim, a Viladecavalls. En poca estona trobarem el Camí del Molinot, que baixarà cap a l'esquerra fins a empalmar amb una carretera lateral de la transitada B-58, que ens caldrà creuar per agafar el camí carreter que s'obre més o menys a l'esquerra del km 26 de la carretera mencionada. Aquí, tornarem a agafar corriols que, després de superar una forta pujada d'uns 5 minuts, ens portaran per agradables paisatges de bosc baixet de boix i alzina, que més tard s'obriran per passar pel costat dels dos antics forns de calç de Can Margarit I i II, i que seguiran pujant fins al Turó de les Guixeres. D'aquí, seguirem pel corriol tot gaudint de bones vistes panoràmiques i continuant per la carena, i sempre tenint enfront la muntanya de Montserrat, fins al Coll de Can Margarit, que deixarem a l'esquerra per agafar el camí ample que baixa amb forta pendent i que en cosa d'un quart d'hora ens permetrà arribar fins a les estranyes cases de
COLLCARDÚS, on agafarem el camí ample d'aquest mateix nom que s'obre a l'esquerra d'aquestes construccions i que ens portarà, tot fent menys de 3 quilòmetres fins al veïnat de Vacarisses conegut com a Torreblanca, on trobarem l'antiga casa de Can Torra. Des d'aquesta casa es va per bon camí, i en menys d'un quart, a la
FONT DEL GUINARDEU, i d'aquí, passant per dessota el cingle del Moliner i enllaçant amb el Camí de l'Obac (carretera per la que passen cotxes), en poc més d'un quart, al nucli antic de
VACARISSES, d'uns 6.800 habitants, i que es caracteritza per ser una amalgama dispersa de petites urbanitzacions residencials que semblen no acabar-se mai. S'han de creuar totes, així com l'Autopista de Barcelona-Manresa (C-16) fins a arribar a l'estació de Vacarisses, dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Aquí cal seguir pel carrer de les Petúnies fins a trobar la C-58, que també cal creuar per entrar a la última urbanització de la població, on trobarem el Carrer del Pallars. Al final d'aquest carrer s'obre el camí que porta al pla del Sot de l'Aigua i que haurem de seguir fins a arribar, després d'una forta pujada, al Pas del Camí Vell. Aquí, cal desviar-se agafant el corriol que s'enfila a mà dreta i que porta a l'estret Coll de la pedra de la Bossa, on s'enllaça amb el Camí Ral de Vacarisses a Olesa de Montserrat i que, després de creuar el Pla del Fideuer, segueix baixant per un camí carreter fàcil fins a arribar, en cosa de 4 quilòmetres al pavelló d'esports de
OLESA DE MONTSERRAT, una població unida amb Barcelona pel ferrocarril de la Generalitat de Catalunya. El preu del bitllet és de 4,50 euros.