2.1
4.2

near La Plana Rodona, Catalunya (España)

Volta que surt de St. Miquel d'Olerdòla, puja la "Penya del Papiol" i va a la "Font del Cuscó" des de l'Arboçar, per la "Serra de les Gunyoles".
El Papiol és un cim que tot i la poca alçada (380,5 m.) la seva situació el converteix en un mirador excepcional que el fa recomanable als amants dels paisatges de muntanya.
Sortim de St. Miquel d'Olèrdola per l'antiga carretera i anem per les rotondes, sense pas de vianants però en els cartells indicadors s'hi pot veure que està autoritzat tant el pas de vianants com de bicicletes.
A la rotonda d'entrada a la pedrera, passem la tanca de protecció per seguir els senyals de GR. Passem per "Cal Catantingues" i per un camí que puja fort, anem a una carena secundaria que va a frec de la pedrera. Arribem a la carena principal i ens desviem a la dreta per mirar el paisatge i fer unes fotos. Refem el camí i passem pel cim, continuem per la pista, agafem el camí que baixa, i el seguim fins arribar al bosc. El deixem per un camí a la dreta que ens duu una pista que també seguim a la dreta, però la deixem per un altre a l'esquerre molt poc transitada. Aquí hem d'estar atents a l'esquerre per trobar un corriol, entre la vegetació, poc visible però que permet el pas sense cap problema i ens porta a la pista de Cal Marc.
Creuem la carretera i per un altre corriol poc transitat anem a parar a Cal Macià (una de les cases és botiga i s'hi pot comprar menjar i begudes). Anem pel camí que ens porta a l'Arboçar de Baix (Casa Rural) i seguint uns metres de carretera entrem a l'Arboçar de Dalt. Continuem el carrer principal i a la sortida del poble pugem per les escales del poliesportiu (hi ha bar, però pot estar tancat), el creuem i comencem la pujada que porta a la carena de la "Serra de les Gunyoles". Acabada la pujada, ens trobem a una cota més alta que el Papiol i hem d'estar atents a veure un corriol a l'esquerre que baixa a la "Font del Cuscó".
De la "Font del Cuscó" anem direcció a Can Suriol de Dalt i abans d'arribar-hi, seguim un camí a l'esquerre, que ens porta a la part alta de la "Saulonera" i fem cap a la carretera de St. Pere Molanta. La creuem, passem per Can Torres, Fontallada, Cal Pau i seguim un tram de pista asfaltada. Ens dirigim al Sant Sepulcre i acabem la volta arribant al punt de sortida.

• Photo of manelsusa

manelsusa Aug 15, 2013

La reallitzarem aquest disabte dia 17

• Photo of Kasalta

Kasalta Aug 15, 2013

No és la millor època de l'any...molta calor!
    S'ha de sortir a primera hora.

• Photo of manelsusa

manelsusa Aug 18, 2013

T'envio l'enllas de la que vam fer el Disabte.

Al final la vam fer desde Moja...amb petites variants ..pero moltes gracies va ser de molt ajut les teves indicacions i la ruta.
    Salut.

salva007 Sep 22, 2013

Molt bona ruta, ben trobada, variada i entretinguda. Track molt ben marcat. Llastima del últims 3,3 km tot pista i asfalt.
    Pero en resum bona ruta de senderisme. El Sr. Kasalta els dels meus, 100% senderista i molt "corriolero".
    He trigat 4 hores.

salva007 Sep 22, 2013

Molts masos i masies al llarg de la ruta i de tota mena.

salva007 Sep 22, 2013

La Font del Cuscó, un bon lloc per fer-hi un descans.

• Photo of Kasalta

Kasalta Sep 22, 2013

Molt agraït pel comentari i content que t'hagi agradat.
    Tens raó amb els quilòmetres finals de pista. Quant estava fent el track, vaig dubtar si seguir pel camí que va, de prop de Can Torres a Cal Ferreny, però passa pel costat d'una bassa i uns camps d'aspecte desagradable, per la qual cosa em va semblar millor fer el recorregut com està posat.

• Photo of Joan Marquès Griñó

Joan Marquès Griñó Apr 13, 2018

Es una ruta jo diria variant, ja que passes tan per trams asfaltats com per divertits corriols. Interessants panoràmiques tant de la costa com de l'interior. Tant sols cal fer una puntualització. A mi m'han sortit 15 quilómetres i 585 m de pujada. Només es perque les tingui en compte aquell que vulgui fer el recorregut. Merci per tant interesant excursió i per lo agradable del recó de la Font del Coscó.