• Photo of De St. Feliu de Codines, Cingle i Ermita de St. Sadurní de Gallifa, Gallifa, Serra de Codina i Castellar del Vallès

September 26, 2021

September 2021

Create your Trail Lists

Organize the trails you like in lists and share them with your friends.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Create your Trail Lists Create your Trail Lists

near Sant Feliu de Codines, Catalunya (España)

(7 hores 46 minuts de Sant Feliu a Castellar)

De Sabadell a Sant Feliu de Codines hi ha 33,3km de carretera, que poden fer-se aprofitant el servei d'automòbils. Preu del bitllet combinat: euros 6,90.
Es surt de Sant Feliu per la plaça de J. Umbert Ventura per anar a buscar la carretera de Sant Llorenç Savall, que surt d'aquest poble pel quilòmetre 16. Al quilòmetre 14 s'arriba a la gran casa de Can Deu, a la que cal rodejar per, un cop havent-la vorejat per la carretera, agafar el camí de la dreta que s'hi enfila i que passa pel Bosc de les Ànimes, amb els seus tobogans de roca argilosa i cultius espontanis de lliris. Per aquest bonic camí s'estalvia un tros de carretera, fins que la torna a agafar a uns 200 metres dels horts i plantacions de figues de la Granja Garriga. Abans d'arribar al quilòmetre 12 es deixa la carretera al desviament del camping de la Roca. Cal seguir el corriol fins arribar a trobar el torrent de la Roca i creuar-lo cap a l'esquerra. Es continua per un corriol ben definit que ens porta fins a unes marrades serpentuoses. Hi ha un indicador que marca aquest traçat com a Sant Sadurní de Gallifa, Camí dels Feliuans. Cal seguir-lo uns 45 minuts, i en arribar a una forta recolzada, no gaire estona després d'haver passat pel costat de les restes d'una antiga carbonera, el camí es bifurca. El principal és el dels feliuans, que segueix per les marrades i és la ruta senzilla. A l'esquerra, discret, s'obre un corriol entre els arbres que, d'agafar-lo, es presenta planer durant uns 200 metres fins a arribar a una clariana on hi ha un revolt i en el qual es troba un caminet drecera que puja, en cosa de 15 minuts, a la drecera del Salt de la Guilla (o salt de la Guineu), on, pujant per una lliscadissa pendent, es guanya en 5 minuts la cinglera. En arribar a una pista, seguint cap a l'esquerra i pel peu de la massa de roca viva de la muntanya, als deu minuts, i en el lloc on la roca es veu substituïda per pins, s'agafa un camí molt arbrossat, que en cosa de 10 minuts més puja dalt de planell i a l'ermita de
SANT SADURNÍ DE GALLIFA.
L'ermita és de fàbrica romànica i està edificada en el punt culminant de la cinglera, a uns 950 metres d'altitud. Ha estat transformada en un refugi que actualment està tancat. Cada any, pel 29 de novembre, diada de Sant Sadurní, s'hi celebrava un aplec, que es diu que es veia concorregudíssim. Des de Sant Sadurní es gaudeix d'una bona vista, especialment sobre la part alta del Vallès. De l'ermita es baixa en una hora a la pista que recorre en direcció S., al lloc on bifurca el camí. El de mà dreta va a la casa de Sobregrau, on tenen horts meravellosos, una espiral de teules i un magatzem de maquinària agrícola arquitectònicament interessant. Des d'aquesta casa, i passant per sota, es va a buscar un camí que baixa en tres quarts d'hora al poble de
GALLIFA, del qual es troba, en primer lloc, l'antic safreig ple d'aigua transparent i fresca, i el dipòsit d'aigua potable del poble. A les aixetes del poble els arriba aquesta aigua que teòricament té el seu origen en les rieres de La Roca, Sant Sebastià i Malloles, que, unides a la sortida del mateix, formen la riera de Caldes. De característic té la peculiar escultura commemorativa del poble, feta per Joan Gardy Artigas. Essent aquesta excursió bastant llarga, no és recomanable pujar a visitar el castell dels que foren senyors de Gallifa, sinó agafar el GR que condueix cap al Pla de les Forques. D'aquí, en cosa de 3 quilòmetres, s'arriba a un bon mirador del puig del castell de Gallifa amb les cingleres de Sant Sadurní al darrere. Es passa pel Pla de les Forques i per damunt de les cases de les Ferreries. En aquest tros, cal seguir els indicadors que anuncien "Castellar del Vallès". Per més que l'excursionista avanci, tindrà la sensació que el cartell diu sempre que la distància és de 7,5 km. Que no es desmoralitzi, puix és només una broma del destí que ens hem de prendre amb humor. Cal no arribar a la carretera de Sant Llorenç Savall, sinó passar pel camí que porta cap a la serra de Codina i, en una hora, a la gran casa de Can Cadafalch, des de la qual, per un ample camí de carro, es baixa en altre tant al poble de Castellar del Vallès, que serà descrit en itineraris posteriors, i a 10 quilòmetres de la ciutat de Sabadell.

• Photo of Jordi_Lafon

Jordi_Lafon Sep 28, 2021

Anna, una descripció fantàstica!!!!! Corroboro el detall del 7,5 Km, tot un misteri!!! Hahhahhaha!!!!