Kasalta
  • Photo of De Sant Pere de Ribes, als Masets, per la Serra Saladella, GR-5 i tornada per la Riera de Jafre

Uploaded July 11, 2013

Recorded June 2013

1.9
3.8

near Sant Pere de Ribes, Catalunya (España)

Sortim de Ribes, prop de l'escola Costerets, passem el pont de la C-15B, agafem el camí fins a "Ca l'Escolà" i per un corriol baixem a la riera. Al peu del "Turó de la Carretera" iniciem la pujada per un corriol en fort pendent, que creua la pista de la "Casa de la Carretera", on trobem un indicador que hi diu "Sender de la Penya del Duc". Arribats a "La Carsosa", el pendent se suavitza i segueix pràcticament la carena, passant tot seguit pel "Turó de la Carretera". En un petit coll, deixem a la dreta un pal de formigó de la línia elèctrica però a uns 200 metres el corriol queda desdibuixant entre els matolls i baixem a la pista que ens duu a una altra més important, prop d'on s'acaba el carrer Sant Jordi de la urbanització "Mas Alba". Seguim la pista fins a la torre de vigilància, passant prop de la "Penya del Duc". Aquesta és la part menys agradable del recorregut. Al peu de la torre de guaita, tornem a trobar un corriol que acaba enllaçant amb el GR-5. Després d'una curta baixada que evita el "Puig d'en Carbonell" passem per un coll en el qual podem veure una vella fita que indica "Mas Alba" i als pocs metres el GR.
Seguim el GR-5, passem pel Coll de l'Infern i a la poca estona, deixem el GR per un corriol a la dreta poc transitat que baixa al "Fondo de Jafre" en el punt d'aiguabarreig amb la "Riera de Jafre". Iniciem la tornada pel camí que segueix la riera i per sota del "Maset de Dalt", ens trobem una cruïlla de GR's, el GR-5 i el 92-4.
Nosaltres seguim el GR-92-4 en direcció a Ribes, passant pels "Forats d'en Bori", la "Cova Negra" i les "Penyes de Can Marcer" (escola d'escalada). A la urbanització "Can Lloses" deixem el GR i passem pel carrer més proper a la riera, atents a veure un corriol que hem de seguir. Al llit de la riera trobem un corriol que puja fort a la pista, la creua i continuem per un camí que puja pel bosc de "Can Bertran". Quant s'acaba la pujada, enllaçant camins i corriols per dins del bosc, arribem al pont que hem passat de sortida.

• Photo of carsol

carsol Jul 12, 2013

Molt bona ruta ! felicitats !

Kasalta Jul 12, 2013

Molt agraït.
    Transita per llocs relativament feréstecs, tenint en compte la pressió urbanística que envolta Sant Pere de Ribes

• Photo of salva007

salva007 Oct 20, 2013

Bona ruta de senderisme i track com sempre molt ben marcat.
    Penso que el temps és una miqueta just i per fer la ruta amb més tranquil·litat, fa falta per lo menys una hora mes.
    Felicitats per buscar els màxims corriols possibles en totes les teves rutes.

• Photo of salva007

salva007 Oct 20, 2013

Veure aquestes parets desde el peu, impressiona.

Kasalta Oct 22, 2013

És correcte el comentari que fas sobre el temps de l'excursió, donat que el que indica Wikiloc és el del track i el vaig fer sense parar.

El corriol per pujar al peu de les penyes és molt bonic. Es pot veure en aquest vídeo: http://vimeo.com/50444194 https://ca.wikiloc.com/rutes-senderisme/de-sant-pere-de-ribes-als-masets-per-la-serra-saladella-gr-5-i-tornada-per-la-riera-de-jafre-4823242/photo-2452105

• Photo of totnatura

totnatura Apr 6, 2015

Te molt bona pinta. Es pot fer amb un grup gran oi???
    Gracies per compartir.la

Kasalta Apr 6, 2015

Hola Josep.
    No té cap dificultat, són camins i corriols típics de la zona, que et coneixes sobradament.
    Inclòs el tram de la baixada a la Riera de Jafre, deixant el GR5, és recomanable per fer amb grup perquè s'evita trobar bicicletes o motos i el terreny no està tan erosionat.

• Photo of totnatura

totnatura Apr 6, 2015

Moltes gràcies Josep M.

Doncs la farem la propera temporada amb el grup. Va be deixar el GR si hi ha corriols. Aixi com menys frequentat millor. Nosaltres sempren que podem defugim les pistes buscant corriols.

A veure si concidim algun dia.
    Salut

• JOAN2013 Jan 2, 2016

Avui hem fet la ruta i ha sigut una agradable sorpresa. Els corriols, les vistes, la solitud. Nomes, com una petita proposta, et demanaria et plantegis marca als tracks les coses mes destacables; pels despistats ens va força be. Gracies, Kasalta, per compartir la ruta.

• Danhum Jan 30, 2017

Ruta muy bien diseñada para ir de sendero en sendero, sin apenas pista. Nos ha gustado mucho.
    Gracias por el track.

• Josep Juliachs May 7, 2017

Molt bona ruta i molt ben explicada ,jo la he fet en solitari i baig trubar un munt de gen fel la ruta

• Photo of Pep B.

Pep B. Feb 3, 2019

Ruta fàcil de fer i molt ben marcada. Al principi la pujada i la serra saladella es fa una mica llarga però la part de tornada pel fondo es molt maca. Molt bé que passem casi sempre per corriols i poca pista.

• Photo of isaploum

isaploum Mar 6, 2019

Entorno muy bonito paseo muy agradable pero miramos la ruta muchas veces en el teléfono, pequeños caminos poco visibles.
    Suelo muy irregular, no adaptado para personas que necesitan caminos sin piedra o pequeñas rocas.
    Volveremos a esta ruta, fue un regalo para los ojos y que tranquilidad.