Moving time  3 hours 40 minutes

Recorded March 2018

2.3
4.7

near Rupit, Catalunya (España)

Ruta en format travessa que va començar a Rupit i va acabar a Sant Martí Sacalm.
Caminada interessant que passa pel mig de Rupit, considerat un dels pobles més bonics de Catalunya, per un dels salts d’aigua més coneguts a casa nostre, el Salt de Sallent, i per algunes de les cingleres del Collsacabra.
La ruta no ofereix cap dificultat especial, més enllà del pas pel corriol que ressegueix la Cinglera del Far. Es tracta d’un caminet molt estret, que no presenta cap mena de problema però tens el buit a mig metre del lloc per on camines. Encara que no tinguis vertigen, no pots evitar de pensar que un mal pas et podria llençar al buit. L’altre punt en que cal anar amb una mica de compta es a la baixada des de l’ermita de Santa Anna. Es dreta i el dia que hi vam passar hi havia una mica de gel. No hi ha cap altre punt “complicat”, la resta de la ruta es fa amb molta comoditat.

Al llarg de la ruta hi ha uns quants punts en que es tenen panoràmiques molt maques de la zona. El primer es el Mirador del Salt de Sallent. Havia observat el Salt des del punt a on es precipita cap a avall i la veritat es que es un lloc perillós i des del que no es veu massa bé el salt. En canvi el Mirador n’ ofereix una perspectiva molt maca. La zona del Mirador de la Cinglera també ofereix una panoràmica molt bonica de les cingleres. Per descomptat, el Far es el millor punt d’observació de la zona. Està a la punta de la cinglera i això fa possible una visió quasi global de la zona. Al final de la ruta, a Sant Martí Sacalm, també es té una molt bona panoràmica de la punta de la cinglera, del Far.

Un advertiment final. Quan vaig acabar la ruta tenía un desnivell inferior al 600 metres i això em semblava razonable tenint presentó el perfil de la ruta i el nivell de cansament que experimentava. Ara veía que al pujar la ruta surten 800 metres, cosa que em sembla irreal
Building of interest

Carrers de Rupit

Waterfall

Zona dels Saltants del Rodor

Saltant de Sabaters

Salt se Sallent vist des de dalt

Waterfall

Salt de Sallent vist des del Mirador del Salt de Sallent

Panoràmica de la zona per on caminem

Vista de la cinglera

Vista

Panoràmiques dels cingles

Tree

Caminant pels boscos propers a el Far

Seguim pel bosc

Panoràmiques des del Mirador de la Cinglera

Santuari del Far

Des d'aquest mirador es tenen panoràmiques molt boniques de tota aquesta zona.

Cim i Mirador del Far

Aqui hi ha el punt geodèsic, d'aquest Cent Cims.
Risk

Baixant des de Santa Anna

Estaba nevat i amb una mica de glaç. Calla anar amb una miqueta de compta