Uploaded April 8, 2015

Recorded April 2015

3.4
6.8

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Pugem a Montserrat per la Drecera dels Tres Quarts i Coll Cabiró des de Monistrol, on hem arribat en tren, i baixem pel Camí de les Canals i Les Aigües. La pujada té trams una mica drets de sender pedregós al principi, després suavitza i acaba pel dret camí de la Santa Cova.

La baixada de Les Canals té un munt d’escales molt dretes fins al camí de les aigües ample i planer, per acabar coincidint al tram més baix amb el que hem fet de pujada. Passa pel pla de Sant Bernat i la desviació cap a la Colònia Gomis.

Arribant a Monistrol parem a fotografiar la Bestorre en runes just a sobre i amb bones vistes de Monistrol.

Un cop hem fet Montserrat sortim de Monistrol per l’empedrat del GR-96 per reprendre el GR-5 camí de Rellinars. La ruta comença amb trams de sender i dominen els camins fàcils o pista on es pot retallar algun revolt. Tren, carreteres i autopistes es creuen per ponts i túnels amb tota seguretat excepte la C-58 a Can Prat que resseguim uns metres pel voral del pont, després d'una raconada de riu molt especial i plena de vida.

Trobem bars, restaurants i fonts a Monistrol. Urbanitzacions autoconstruïdes molt lletges. Una petita desviació de 500m ens permet pujar al Turó de l’Escletxa o Montconill d’on gaudin d’unes vistes espectaculars a uns tres quilòmetres del final d’etapa.

Arribem a Rellinars on es pot dinar a Can Toni, sopar o esmorzar a Ca La Pepa o bé fer la mitja pensió a Can Seuba, una molt acollidora casa de Turisme Rural on la Coco s’assegura que tinguem una bona estança i un excel•lent menjar. Molt recomanable, vegeu el waypoint.
Risk

Les Canals

Baixada / pujada molt dreta per escales

Cami Colonia Gomis

El deixem i segui camí de les Aigües

Pla de Sant Bernat

Vistes
Ruins

La Bestorre

Torre medieval de defensa i senyals que presideix la vila i havia format part d’una xarxa de torres de guaita en època de terres de frontera. Durant la Guerra de Successió, l’Abat Manuel Marrón la va fer volar temorós de què els partidaris de Carles d’Àustria s’hi fessin forts. L’estat actual de la Bestorre, un colós repenjat sobre el mur, és la conseqüència d’aquesta voladura. FONT: web de l'Ajuntament de Monistrol

Pas sota la carretera

Camí empedrat

Deixem pista

Risk

Perill carretera

Pont de la carretera

Ponts tren i autopista

Un per sobre i l'altre per sota

L'Escletxa

Monconill
Provisioning

Can Toni

Restaurant, fan dinars, no fan sopars
Parking

Monistrol

Tren i bus des de Barcelona, cremallera i funicular a Montserrat
Refuge

Can Seuba Rellinars

Excel·lent allotjament rural, millor que a casa, sopar molt bo, esmorzar generós i tracte molt amable, la Coco ens ha tractat molt bé i hem descansat perfectament. http://www.canseuba.com/ C/ Emili Riera 48. 08299 Rellinars (Barcelona) Tel. (+34) 673864060, (+34) 670 640 900 info@canseuba.com