Uploaded April 27, 2016

Recorded April 2016

1.6
3.3

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

De Monistrol al Monestir de Montserrat, pel Camí de l'Àngel i Drecera dels Tres Quarts.

RECORREGUT (Ruta en sentit anti horari): Monistrol de Montserrat - Rètol Carrer Cami de l'Àngel i pal indicador (marques PR groc blanc). - Ermita de l'Àngel - Empedrat -Pal indicador La Mineta . Bif. Indica Monestir (1h35') - Sorim al Km 7 de la BP-1122 - travessem i seguim el corriol al marge esquerra, pujant uns metres de carretera. - Encuny de Sant Lluc. PR C-19 - Caminet estret de còdols, força sol - 1 grapa - Cable acer i graons - Encara trobarem diverses grapes, en arribant a Sant Benet, sense difIcultat (3-1-1-1) - MONESTIR DE SANT BENET (45' fins aquí) - Esquerra: tram asfaltat - Passem per davant de l'Antiga colònia -Pal indicador al marge dret de la carretera: "Baixada dels Matxos" (de pujada): Indica monestir 1h i Santa Cova 30'. Marques PR - Carretera tram lateral ....mts. - Travessem ctra, en direcció al CAMÍ DELS DEGOTALLS. Passem de llarg la Bifurcació Canal del Pou del Gat dreta (grimpada) o Degotalls esquerra (planer)- ELS DEGOTALLS reixa oberta (720m): És un camí planer i ample, amb ombra, on trobarem estampes dedicades a la verge, de diverses poblacions. També escultures, bancs per seure, papereres i una font. - Font aixeta (avui raja) -Mirador dels Apòstols - Serveis - MONESTIR DE MONTSERRAT

Estació de l'Aeri - Estàtua. Vistes a la Creu de Sant Miquel - Pal indicador: A la dreta, cap a la Santa Cova i a l'esquerra, cap a Monistrol. - Seguim a l'esquerra, cap a Monistrol. Trobarem la coneguda "tuberia"- Coll de les Baranes. Desviació per pujar al cim - PLA DE LES BRUIXES (646m). Val la pena pujar i fer carena fins el final. -

Reculem fins la Drecera dels 3/4 - Cruïlla pal indicador (esquerra: Drecera dels 3/4 i dreta: Cami de les Canals). - El GR-96 segueix el recorregut de la Drecera dels Tres Quarts i de la M-M (Matagalls-Montserrat), i després enllaça amb el GR-5 (Camí de les Aigües o de les Canals). Fi escales corriol amplies vistes i sol , també obaga. Enllaç Cami de les Canals. Taula i bancs fusta. - Pal indicador, i ara pista ample de còdols. - El darrer tram de la Drecera 3/4 és més abrupte, amb alguna petita desgrimpada. - Carrer de la Font - Plaça, centre de Monistrol de Montserrat i Fi de la ruta.

Monistrol de Montserrat

Monistrol montserrat

Rètol carrer 'Cami de l'Àngel i pal indicador (marques PR groc-blanc)

Retol carrer cami angel i pal ind marques PR groc bl

Ermita de l'Àngel

Ermita angel

Cable acer i graons

Cable acer

MONESTIR DE SANT BENET

Camping

Pal ind al marge dret ctra. Baixada dels matxos (de pujada), al costa de l'Antiga Colònia

Pal ind al marge dret ctra. Baixada dels matxos (de pujada)

Travessem ctra cami degotalls

Travessem ctra cami degotalks

Bifurcació Canal del Pou del Gat a la dreta (grimpada) o Degotalls, a l'esquerra (planer)

Bif canl pou gat dreta (grimpada) o degotalls esq planer

ELS DEGOTALLS reixa oberta 720m

Estacio aeri funicular

Estatua. Vistes a la Creu de Sant Miquel

Estatua. Vostes creu st miquel

Pal ind . Dreta a la sta cova i esq monistrol

Coll de les Baranes. Desviació

Desv

Pla de les Bruixes 646m

Ok abt val la pena pujar i fer care a fins el final

Cruilla pal indicador: esq drecera 34 i dreta cami de les canals

Cruilla pal ind: esq drecera 34 i dreta cami de les canals

Enllaç Camí de les Canals. Taula i bancs de fusta

Enllac cami canald. Taulai bancs fusta

Desviació del camí

Desv cami

Plaça - centre

Placa centre

• Exirent Jul 15, 2018

Fàcil y divertit.

• Pyters Oct 7, 2018

S'ha de tenir molta experiencia? Es pot fer sol o amb un gos?

• Photo of Sandra ole

Sandra ole Oct 8, 2018

Hola Pyters,
    Ho pots fer perfectament amb gos, no té cap complicació especial. On posa "cable i grapes" hi són per ajudar en un petit ressalt, igual ni les utilitzes (ho deuen haver instal.lat per quan la roca està mullada i per ajudar). El meu gos va saltar sense problemes.

El desnivell és d'uns 700 metres en 5 km, en pujada constant, però es fa perfectament. En quant te n'adones, ja estàs a Sant Benet. I en breu arribes als Degotalls. Dels Degotalls al Monestir, és un passeig.

Que disfrutis de la ruta!

• Photo of salvador.10

salvador.10 Mar 2, 2019

Molt bona ruta, i molt fàcil de seguir.

• Photo of Sandra ole

Sandra ole Mar 3, 2019

Gràcies per la valoració Salvador.10!