Coordinates 2013

Recorded February 2017

2.1
4.2

near Granollers de Rocacorba, Catalunya (España)

Rocacorba és un d'aquells cims que tenen una certa fama i que es pot pujar des de diversos punts. Els més habituals solen ser pel costat de Biert i Canet d'Adri, aquí proposem pujar-lo des de l'altre costat, per la vall del Llémena, en concret, des de Granollers de Rocacorba. Per arribar al punt d'inici cal anar fins a Can Planes, on s'hi arriba per una carretereta que surt poc abans del castell i l'església de Granollers. Hi ha una mica d'espai per aparcar i rètols indicadors de l'inici de la ruta.

La primera part de la ruta és de pujada, primer per una pista que fa unes zigues-zagues molt boniques entre camps que porten fins a can Gelats. Es passa el mas i després s'inicia una dura ascensió per un sender, que al cap d'una estona suavitza per anar pujar de manera constant però més suau i s'arriba a un coll, des d'on es pot anar, a mà dreta, al turó Rodó, on es tenen unes bones vistes de tota la vall.

Es continua per un sender de baixada en paral·lel a una riera. Aquest corriol porta a una pista des d'on es veuen dos masos i ja amb el Puigsou i les seves antenes al davant. Caldrà anar cap als masos, travessar la riera i camp a través arribar al de baix, can Vives. Després se segueix la pista i es passa pel costat de l'altre, Can Mitjà, per deixar la pista i iniciar una dura ascensió fins a trobar una mica de pista que porta fins a la interessant Roca Barret.

Es passa la roca i es continua per un sender que comença pujant força, fins i tot hi ha trams d'escales entre les roques. Després ja planeja més, fins que s'arriba a Rocacorba, es pot visitar el santuari per fora i veure l'espectacular roca que li dona nom.

Es torna per la pista que va fins a la carretera, a l'esquerra hi ha un rètol del Centre Excursionista de Banyoles, que serà per on es continuarà l'excursió després de pujar el Puigsou, el sostre comarcal del Gironès i ben conegut per les antenes que té al capdamunt.

Es pren doncs aquest sender que té de tot, planeja i fa algun baixa i puja considerable. Al final s'arriba al pla de Martí, on es troba la carretera, es continua pel sender marcat i s'arriba al coll de Martí. Si se segueix el sender s'arriba al pla de Sant Nicolau, abans, però, hi ha la interessant Roca Dau. Al pla de Sant Nicolau hi ha una font, un castanyer monumental i també la bonica ermita de Sant Nicolau.

De la font surt un sender que puja cap a la pedra dels Tres Senyors, un collet des d'on es pot anar al Comaestremer, la muntanya més alta del Pla de l'Estany. En aquesta ocasió, però, no s'hi va i es pren el camí de la dreta, cap a Granollers. Després de pistejar una bona estona s'arriba al coll Saposa, un altre bon mirador de la vall.

Des d'aquest punt es pren un sender de baixada que porta al punt d'inici. Abans, però, es passa pel mas del Portaló, que està parcialment enrunat. L'últim tram es fa per una pista asfaltada.

Qualifico la ruta com a moderada per la distància, també pel desnivell. Pel que fa a l'orientació, en molts trams és indispensable el GPS i seguir el track, ja que la majoria del camí són senders i per seguir-los bé, és necessari el dispositiu. Sí que hi ha marques, de PR i unes de blaves i fins i tot de GR, però apareixen i desapareixen, o sigui, que no són del tot fiables. En els punts importants també hi ha cartells indicadors.