jlcc

Recorded May 2017

1.5
3.0

near El Brull, Catalunya (España)

Itinerari realitzat el 22 de maig de 2017.
El punt de partida va ser l'aparcament que hi ha al costat del restaurant del Coll Formic (1.145 m).
Després de travessat la carretera BV-5301 s'arriba a una primera parada en la creu dels carlins.
Continuat el camí empedrat ràpidament es van enfilar per la Carena dels Roures, seguint el sender del GR 5-2, fins a arribar al camí que condueix a Sant Segimon.
Es deixa el Turó d'en Besa a la dreta i ens endinsen en el Pla d'en Besa, en 'arribar al Pla dels Cincsous el camí gira a la dreta i baixa a buscar el Torrent dels Rentadors.
La zona on s'entravessa el torrent forma un petit prat envoltat d'una fageda. Hi ha exemplars molt ben desenvolupats.
Contia el camí, ara amb una pujada molt suau, fins a trobar la Font de Sant Miquel del Sants i travessar posteriorment la solella de la Mare de la Font.
Quasi en finalitzar el recorregut s'arriba al Coll de les Tres Creus. Hi ha una bona visió de part del poble de Viladrau, les cingleres de Tavertet i dels Pirineus.
Després el camí en porta a Sant Segimon.
Sant Segimon està actualment en obres de restauració. No es pot visitar.
De tornada en el Coll de les Tres Creus agafem un seder senyalitzat, però molt empinat, que porta a l'ermita de Sant Miguel dels Barretons i al Turó de Sant Miquel (1339 m). )Si es continua per aquest sender s'arriba al Matagalls).
Tot seguit es retorna pel mateix camí fins al Coll Formic.
Parking

Aparcament de Coll Formic

Al ser un dia laborable, no va haver problemes d'aparcament. Hi ha un indicador que assenyala la ruta a seguit, així com un mural amb un mapa amb tots els itineraris que surten d'aquest coll.

Carena dels Roures

Una vegada es passa la creu dels carlins, el camí s'enfila de valent, primer per una petita roureda i després per la carena dels Roures.

Torrent de Rentadors

La zona on es creu el torrent de Rentadors hi ha un magnífic prat envoltant de una fageda, en la zona de l'obaga.

Font de Sant Miquel del Sants

La Font està situada casi en la part final de l'itinerari.

Coll de les Tres Creus

El coll de les tres Creus s'obre una visió sobre les Guilleries.
Refuge

Sant Segimon

Al costat de Sant Segimon, hi ha una posada que és oberta el caps de setmana. Sant Segimon està actualment en obres.

Camí de Sant Miquel dels Barretons

El camí a Sant Miquel dels Barretons es troba casi al costat del coll de les Tres Creus

Turó de Sant Miquel

El Turó de Sant Miquel té 1310 m. Hi ha una bonica visió de l'ermita de Sant Miquel del Barretons i de Sant Segimon.