Uploaded May 20, 2016

Recorded May 2016

1.8
3.5

near Beuda, Catalunya (España)

Sortida circular que porta del petit poble de Beuda, a la Garrotxa, al santuari de la Mare de Déu del Mont, una muntanya inconfusible i que domina totes les terres del voltant, que curiosament està situada al terme d'Albanyà, a l'Alt Empordà. En aquest santuari hi va sojornar Jacint Verdaguer i es diu que fou on s'inspirà per escriure el cèlebre Canigó. De fet, hi ha una habitació que en diuen l'habitació de Verdaguer.

El punt de partida és Beuda, a l'entrada hi ha aparcament i es comença a caminar cap a dins del poble, es passa per davant d'una bonica església romànica i es continua per una pista asfaltada i on es fa una petita drecera. El camí està marcat amb colors vermells i verds, així que cal seguir els senyals. Es deixa l'asfaltat cap a l'esquerra per un camí i una mica més endavant s'abandona per començar a enfilar per un sender costerut i estret que no cal deixar durant bona estona.

El sender serpenteja i arriba a una obertura amb una placa que posa Salve Regina i on es té una vista ben bonica del santuari. Es continua pel sender i aviat s'arriba a la carretera, que cal seguir cap a l'esquerra uns metres, fins al monestir de Sant Llorenç de Sous, que bé val una bona visita. Abans però es passa per sota de la impressionant Rocapastora, una cinglera, que té una font al costat de la carretera.

Es deixa el monestir i després es continua per la carretera i a la següent corba, cal deixar la carretera i prendre un sender senyalitzat amb un pal de fusta cap a la dreta. De nou torna a pujar amb intensitat i de nou es torna a trobar la carretera que cal deixar de seguida i prendre el sender que ara té una tanca. Es continua de pujada, i finalment s'arriba a la carretera de nou, amb una tanca també, i el santuari que és a sobre. A la part oposada d'on s'arriba hi ha l'església i una escultura de Verdaguer. Val molt la pena observar les vistes que hi ha en les terrasses de l'hostatgeria.

Per baixar es desfà el camí fins al monestir de Sous, en aquest punt cal seguir un sender que surt de la part baixa i que està molt ben marcat amb unes franges gruixudes i vermelles. Aquest camí encara té més pendent que l'anterior en alguns punts. Es passa per sota d'una cinglera i després de caminar una bona estona es pot visitar amb un anar i tornar el Castellot, que queda a davant. Després d'aquest punt i de baixar una mica més, es travessa una riera i s'arriba a la pista per on s'havia pujat, a patir d'aquí, de nou, només cal desfer el camí i arribar a Beuda en poca estona.

Qualifico la ruta com a moderada pel desnivell que posa prova les cames, per bé que si és té l'hàbit de caminar per muntanya no porta cap problema. Pel que fa a l'orientació és fàcil trobar el camí, ja que està perfectament senyalitzat.