• Photo of D'Aiguafreda a La Mora, La Castanya i el Montseny (1a etapa)

May 23, 2022

May 2022

Create your Trail Lists

Organize the trails you like in lists and share them with your friends.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Create your Trail Lists Create your Trail Lists

near l'Abella, Catalunya (España)

(10 hores 58 minuts)

Aiguafreda és un poble situat a l'esquerra del riu Congost, a 400m sobre el nivell del mar i al peu de l'autovia C-17 de Barcelona a Ripoll i de la via de la línia R3 dels ferrocarrils de Renfe. La seva estació és la de Sant Martí de Centelles, a quaranta quilòmetres de Barcelona, situada al barri de l'Abella. El preu del bitllet és de 4,60 euros. De l'Abella, atravessant el riu per un pont de pedra de tres arcades i per sota de la carretera, es va de seguida al poble d'Aiguafreda. Sortint d'Aiguafreda, en direcció E., es va en 5 minuts a les cases de l'Avencó. Aquí, es segueix per l'esquerra de la riera cosa d'altres 5 minuts, fins trobar l'aiguabarreig de les rieres de Vallcambrils i del Pujol. Seguint aquesta última, cosa d'uns 10 minuts, cal atravessar-la per a prop de la casa nova de Sant Miquel, des de la qual, en cosa d'un altre quart, s'agafa la pista que passa per sota el turó de Picamena i que, en direcció N.E. puja en poc més d'una hora a Can Clot, on tenen un pou d'aigua bona. En pocs minuts més s'arriba a l'església de Sant Cebrià de la Mora.
La MORA és un barri de cases esparses, que forma part del municipi del Brull. La seva església, de color vermellós, té una alzina grossa al davant i va ser construïda fa uns 1000 anys. Al seu interior, destaquen les marques a la pedra per enguixar-la, la presència de llangardaixos espantadissos i l'entrada d'una llum molt bonica, a la una del migdia, per la finestra de la cambra que puja cap a les campanes. La clau de la porta de l'església la tenen a la casa de Can Clot. L'aplec anual a Sant Cebrià de la Mora es celebra pels volts del 20 de setembre i reuneix un centenar de persones. D'aquesta església es puja en mitja hora per un camí de terres vermelles, i seguint la direcció N.E., al Pla del Bassau. Aquí es continua la pujada cosa d'un altre quart fins al Coll de Puigventós, on hi ha un corral i, des del qual, deixant el camí que va al Coll Formic i prenent el de la dreta en direcció S.E., es baixa en tres quarts d'hora, passant primer per pista i després per un corriol, a la casa de la Cortada, on viu una familia de cabrers. A continuació, s'arriba al camí que porta l'església de Sant Cristòfol de la Castanya.
LA CASTANYA és una església de petites dimensions i d'estil romànic, que està a uns 800 metres sobre el nivell del mar i és la parroquial d'un gran nombre de cases de la rodalia. El camí que cal agafar no és el que puja a l'església sinó el que la deixa a l'esquerra i es desvia cap a la dreta, seguint baixant fins arribar a la mitja hora al molí de l'Androbau i en altre tant a Can Llavina, sobre la confluència del riu Tordera, que té origen en les fonts de Sant Marçal, amb la riera de La Castanya. Atravessant el riu, seguint el GR-5 i passant per vàries cases, s'arriba en cosa d'una hora al pintoresc i bonic poble de
MONTSENY, situat a 500 metres sobre el nivell del mar, al peu de les estribacions del Turó de l'Home i sobre el riu Tordera. La població està composta d'una cinquantena de cases i té una bonica església romànica del segle XII. És un dels millors centres d'excursions per les encontrades montsenyenques.

PD: La segona etapa de la ruta va del Montseny a Santa Maria de Palautordera.