Time  5 hours

78 f
3.9
7.9

near Retie, Flanders (Belgique)

Wandeling uit de Dagstappergids 2 Antwerpen (6). Ik start de wandeling op de centrumparking van het G.C. Den Dries. Tot aan het Kempisch kanaal gaat het dan over verharde maar meestal verkeersvrije veldwegen. Na het oversteken van het kanaal volgen we het wit-rode Gr-pad tot in Postel, dit is ook grotendeels verharde weg. Na een drankje in het Gasthof De Beiaard en een rondje rond de Abdij vervolgen we onze weg. We volgen nog een stukje de wit-rode Gr om dan over te gaan op de geel-rode GR die over een brede zandweg gaat . Aan het natuurgebied van de Ronde put verlaten we eventjes de GR om via vlonderpaadjes en boswegeltjes terug naar het kanaal te wandelen waar we weer op de Geel-rode GR zitten. Na de brug over het kanaal volgen we terug het wit-rode GR pad tot in Retie over een van de mooiste stukjes van de route, langs de Grote Gracht en de Gemeentelijke visvijver. Een mooie route maar iets te veel verharde wegen naar mijn goesting. Men kan de route ook beginnen in Postel of halfweg aan het kanaal.
Beach

Vogelkijkhut de ronde put

• Photo of LucT

LucT Apr 24, 2015

Wandeling door verschillende mooie stukken, maar inderdaad nogal veel over verharde wegen.