Moving time  one hour 47 minutes

Recorded June 2019

0.9
1.8

near Cala San Vicente, Baleares (España)

Camí dels Presos o Les Coves Blanques (Cala Sant Vicenç Pollença) Diumenge 16 de juny.
5.15 h. Hem fet una curta caminada nocturna per les Coves Blanques per a veure-hi sortir el sol. Hem començat travessant uns pinada i trobem un monument i a darrera una barrera. És tracta d'un monument aixecat en abril del 2005 per l'Ayuntament de Pollença, en memòria dels presos republicans. Després hem passat un portell i seguim ara pel camí dels presos o camí de les Coves Blanques, el camí és una ampla pista, creuem el torrent de les Rotes Velles i seguim en lleugera pujada i serpentejant fins al final de la pista, a on trobam uns tùnels excavats dins la roca, on s'havia d'emplaçar una batería de costa amb polvorins. (Però finalment no s'arribaren les peces d'artillería i tota aquest feina feina va ser en va). Seguim per un sender en forta pujada i en 5 minuts arribam a dalt, és una balonada natural amb bones vistes i gauduim del paisatge i hem esperat la sortida del sol i a estat magnifica.
6.30 h. Missa en honor de Sant Bernat de Menthon patró dels muntanyencs, oficiada per Mn. Pere Orpí. Després hem tornat pel mateix camí fins a l'esplanada de pins de cala Barques i, tots junts hem fet un bon berenar.