Moving time  2 hours 13 minutes

Recorded July 2018

1.8
3.6

near Beniarrés, Valencia (España)

BENIARRÉS-TRAM DE VIA VERDA-LES LLOMES-COVA DE L'OR

Ruta que comença en un tram de la Via Verda Alcoi-Gandia que hi ha en Beniarrés, i que ens portarà creuant el túnel nº2, d'uns 250 metres de llargaria, fins la carretera que va a l'Orxa (CV 701), creunat-la i continuant per la via verda fins arribar a vore la caseta del motor que porta l'aigua a Beniarrés, on veiem una senda sense senyalitzar a la esquerra i que agarrem per a pujar a la lloma Picadora. Passem per el Pla del Carreter i agarrem el camí del Rebolcaor, on veiem una senyalització a la dreta cap a la Cova de l'Or. L'agarrem i pujem per els Colladets fins arribar a la cova.
La cova de l'Or és un jaciment arqueològic i es tracta d'un enclavament del neolític, sobre el sisè mil·lenni abans de la nostra era (al voltant del 5600 aC). En estos moments es troba tancada al públic. Disfrutem d'unes vistes on podem observar gran La serra d'Almudaina, l'embassament de Beniarrés, la serra de Mariola, el Montcabrer, la Font Roja, El Benicadell...
Tornem al camí del Rebolcaor i continuem fins arribar al primer camí que ens trobem a l'esquerra, per on baixarem a garrar altra volta la via verda que ens tornará al punt d'inici.

Una ruta on disfrutem d'unes vistes molt boniques del terme de Beniarrés.

Inici

Tunnel

Túnel n2

Túnel n2, eixida

Creuem la carretera i tornem a agarrar la via verda

Esquerra

Vista de la Serra d'Almudaina i el embassament de Beniarrés

El Benicadell des de la lloma de la Picadora

Altra vista del Benicadell i trenquem a la dreta

Desviament a la dreta

Vista del Benicadell

Cave

Cova de l'Or

La cova de l'Or és un jaciment arqueològic i es tracta d'un enclavament del neolític, sobre el sisè mil·lenni abans de la nostra era (al voltant del 5600 aC). La cavitat està formada per una sala allargada, de 24 m de profunditat per 8 m d'amplària. Els arqueòlegs han constatat la presència de restes vegetals i animals, així com d'untensilis d'indústria ceràmica, lítica i òssia. Els habitants d'aquest indret, llauradors i ramaders, a més a més, van deixar la seua empremta d'art rupestre. Hi destaca especialment el conjunt ceràmic, amb peces decorades amb la impressió amb les vores de la petxina cardium. Les restes de cereals carbonitzats mostren que conreaven el blat i l'ordi, així com pèsols, faves o dentilles. Quant als ramats, predomina l'ovella per damunt de la cabra. També hi ha presència de porcs, bous i gossos. La feina agrícola ha comportat l'aparició de ferramentes com ara vasos ceràmics, fulles de sílex o culleres d'os, entre d'altres.