Moving time  3 hours 33 minutes

Recorded September 2019

1.0
2.0

near Setcases, Catalunya (España)

Pujada a un altre dels coneguts cims del Pirineu, el Costabona, de 2.465m. Limita els termes municipal de Setcases, a la comarca del Ripollès, i comunal de Prats de Molló i la Presta, al Vallespir, a la Catalunya del Nord.
Anem fins a Espinavell i allà s'agafa una pista sense asfaltar en molt bon estat direcció a Setcases. Després de 9,5 km per aquesta pista, aparquem en un lloc anomenat Collada Fonda. Hi ha un indicador del Costabona.
Iniciem la pujada seguint pel costat esquerra una tanca pel bestiar. Es va seguint aquesta tanca una bona estona.
La pujada és constant però força suau seguint unes marques grogues i les del GR.
Anem girant cap a l'esquerra seguint sempre el GR fins a trobar la Font de Fra Joan. L'aigua de la font es canalitza per portar-la al Refugi de Costabona que ens queda a sota.
Sense deixar el GR arribem al Coll del Pal, ens hi vam estar una estona per tornar a posar dret l'indicador del refugi de Costabona, que era a terra. Allà es deixa el GR i es comença a pujar l'últim tram per fer el cim. Hi ha senyals grogues però no fan cap falta, el cim és ben visible.
A dalt hi ha vàries creus i una taula d'orientació amb els noms dels cims que es poden veure, que són molts: Canigó, Torre de Mir, Bassegoda, Comanegra, Turó de l'Home, Matagalls, Taga, Balandrau, Puigmal, Gra de Fajol, Bastiments, Pic de la Dóna i molts d'altres.
El cim pertany al llistat dels 100 cims de la FEEC.
La baixada la fem pel costat oposat al de la pujada. També hi ha marques grogues però no té pèrdua. Es va baixant fins a trobar el filat de la tanca pel bestiar altre vegada i fins el cotxe.
Parking

Inici a la Collada Fonda.

Camí de pujada.

Seguint GR

Font de Fra Joan

Cota 2.250m.

Mountain pass

Coll del Pal

Fita

Cim del Costabona 2.465m.

Cim del Costabona (100 cims)