Very

Recorded March 2015

2.3
4.7

near Drake, Puntarenas (Republic of Costa Rica)

El dia següent vam aparcar les bicicletes per a fer una caminada per l'espectacular sender que surt de Bahía Drake i se'n va cap al sud, tot resseguit la costa, fins a l'entrada del Parque Nacional de Corcovado, on, tal i com expliquem uns paràgrafs més amunt, feia falta un permís especial que, a part de ser molt car, requeria gestionar-lo uns dies abans. Realment no hi havia manera de uns quants dies seguits, doncs moltes etapes acabaven en parcs naturals o nacionals del país (on només s'hi podia accedir a peu) i, òbviament, bé és mereixien una visita. La veritat és que caminant pels senders que s'esmunyien per les entranyes dels frondosos boscos tropicals la calor era força més suportable que pedalant a ple sol per les pistes i carreteres del país!
Aquest sender que portava fins al Parc Nacional, travessava abans el Refugio Nacional de Vida Silvestre Punta Rio Claro, un autèntic santuari de bosc tropical primari, on abunden les orquídies, els arbres centenaris atestats de bromèlies o la fauna protegida, com ara les mones esquirol, els jaguars o els óssos formiguers gegants. Vaja, un autèntic paradís que no ens podíem perdre, així que ens vam equipar amb el banyador i ens vam disposar a seguir aquell senzill i pla sender costaner.
De nou una reserva natural costa-riquenya ens va captivar d'allò més. No només per la poca gent que hi vam trobar, sinó, sobretot, per la extrema bellesa dels seus paisatges, doncs el camí combinava per igual solitàries platges tropicals amb trams de frondosa selva plujosa. Malgrat tot, mai estàvem sols, doncs esquadrons de pelicans sobrevolaven les platges i guacamais i mones caputxines ens espiaven des de dalt de les copes dels arbres.
Nosaltres volíem arribar fins a San Pedrillo, l'entrada nord del Parc Nacional de Corcovado, però vam caminar fins aproximadament la meitat, uns 8 quilòmetres de sender litoral que creua el Refugio Nacional de Vida Silvestre Punta Rio Claro. Vam arribar fins a una preciosa llacuna formada per la desembocadura del Rio Claro, un indret solitari d'aquells recordes per sempre més, on després d'un bon bany, vam retornar pel mateix camí.

El Refugio Nacional de Vida Silvestre Punta Rio Claro, és un autèntic santuari de bosc tropical primari, on abunden les orquídies, els arbres centenaris atestats de bromèlies o la fauna protegida, com ara les mones esquirol, els jaguars o els óssos formiguers gegants. Un bonic sender costaner creua aquesta reserva nacional, tot resseguint la costa i passant per bucòliques platges tropicals.
La desembocadura del Rio Claro, al bell mig del Refugio Nacional de Vida Silvestre Punta Rio Claro, és un paratge de gran bellesa on s'ajunten les aigües dolces del riu amb l'aigua salada del Pacífic.
Tornant de la desembocadura del Rio Claro cap a la Bahi Drake pel bonic sender costaner que travessa el Refugio Nacional de Vida Silvestre Punta Rio Claro
lBonica posta de sol tornant de la desembocadura del Rio Claro cap a la Bahía Drake, en una de les últimes platges abans de Bahía Drake.