Moving time  4 hours 46 minutes

Recorded November 2019

2.4
4.9

near Corbera, Catalunya (España)

De vegades no cal anar massa lluny, ni pujar molt amunt, per a conèixer llocs on el silenci és profund, indrets on un cel canviant de núvols de sobte passar a tenir un color intens, d'un blau aclaparador.

Sortint des de Corbera d'Ebre hem visitat dos cims d'altitud modesta, però amb noms lligats a la trista història de la Batalla de l'Ebre, el Cim de la Mort i la Mola d'Irto, aquest darrer amb les restes de l'ermita de Sant Marc, rebatejada irònicament pel soldats republicans com a Sant Marx.

Fets el cims hem continuat caminant sempre en lleuger ascens per la Vall de les Carroves, acompanyats d'oliveres, ametllers i ceps, fins el punt on la pujada s'acaba i el corriol s'enfonsa en la esponerosa pineda que envolta l'ermita de Santa Madrona.

La ruta combina trams llargs de pista i interessants corriols. No veurem gaires pals d'orientació i les marques de pintura que anem trobant tant de GR, PR, i unes de blaves en forma de ferradura estan força descolorides. Per sort el corriol d'accés a la Mola d'Irto, està recentment desbrossat i molt ben fitat. Bé, res més.