Uploaded June 10, 2018

Recorded April 2018

1.7
3.5

near Ulldemolins, Catalunya (España)

Es tracta d'una caminada-passejada pel congost de Fragerau, vora el riu Montsant, no és complicada, i ens permetrà gaudir de l'entorn del congost. Tindreu vistes a les balmes i al riu constantment, fins arribar al congost que ens portarà a la balma. Encara hi queden restes de l'edificació sota la Balma, però el que més en destaca és l'ermita, en molt bon estat de conservació.

Per començar la ruta, ens hem arribar al nucli d'Ulldemolins, que hem de creuar, per anar a buscar la pista que ens porta cap a Santa Magdalena o Sant Antoni. A Santa Magdakena hi trobarem un berenador on poder prendre alguna cosa. Vora Sant Antoni hi trobem l'aparcament on hi deixem el vehicle.

Sortim amunt per la pista, que de seguida comença a baixar cap a Coll de Prat. En aquest punt trobem una bifurcació. Ens dirigirem cap a l'esquerra, on ben aviat entrem al corriol que ens baixa cap al riu Montsant. Només d'entrar al corriol ja ens trobem l'espai de les Codolles fondes, una gorja força espectacular amb una plataforma amb barana per poder contemplar-la.

Anem seguint el corriol vora el riu, amb vistes a les cingleres, on hi divisem alguna au rapinyaire, formes curioses i singulars a la roca erosionada pels anys. En trobar un pont penjant, el creuem i ens enfilem pel corriol que hi segueix. Anem guanyant alçada fins trobar el punt on hi ha la balma on vivia l'ermità. Es pot entrar a les enrunades instal·lacions, i visitar l'ermita que hi trobem al davant.

Una vegada visitada l'ermita i observar que la campana del campanar és la resta d'un obús, hi hem fet l'entrepà. Ja només ens quedarà desfer el camí, baixem pel rocam de sota l'ermita i enfilem de nou el corriol fins el pont penjant. Agafem el corriol cap a l'esquerra, i ja només ens queda arribar de nou a l'aparcament.