Coordinates 2089

1.8
3.7

Viewed 2097 times, downloaded 76 times

near Camarasa, Catalunya (España)

Assequible propera impressionant i facil ruta per coneixer l'aiguabarreig del Segre i el Noguera Pallaresa.

Una petita aventura que podem fer amb canalla o gossos sense cap problema, únicament cal vigilar en els primer 300 m discorren per una passarel·la de ferro que en el cas del gossos pot provocar por .

Nosaltres hem plantejat la ruta surtin de la presa de Camarassa cal a Alòs de Balaguer tot i que hi ha moltes propostes al in reves

Al arribar al Pàrquing 2 es pot continuar 20 minuts mes fins al pàrquing 3 on hi ha una zona de picnik i una font , pero es un cami mes monòton i no tan entretingut com el que ja hem fet.

Si Surtim de Alòs de Balaguer podem saltar-nos el parking 3 i anar al 2 per bona pista, i es redueix considerablement la ruta

Espai format per l’aiguabarreig dels rius Noguera Pallaresa i Segre, encaixonats entre els penya-segats de les serres de Mont-roig i Carbonera i els embassaments de Camarasa, Sant Llorenç de Montgai i el Partidor de Balaguer. Constitueix una mostra exemplar de congost epigènic al Prepirineu Central.

La seva naturalesa mediterrània es barreja amb una certa dosi de caràcter continental i engloba diversos elements d’interès característics de les serres més externes.

La vegetació marjalenca i les comunitats rupícoles hi tenen una gran importància, especialment les aus carronyaires (voltor comú, aufrany, trencalòs,etc..), els ocells aquàtics, algunes espècies de quiròpters i determinades espècies d’invertebrats d’interès.

L’aiguabarreig del Segre i la Noguera Pallaresa, on s’ajunten tots dos rius, és a la vora del pantà de Camarasa i és un espai natural protegit i gaudeix d’una llei que en salvaguarda la flora i la fauna que hi viu.