Uploaded November 1, 2015

1.2
2.5

near la Menera, Région Languedoc-Roussillon (France)

Aquesta vegada ens situem al nord de l'Alta Garrotxa, on farem una petita ruta circular de bona alçada, que parteix de la Bassa de Monars i puja al Puig de les Bruixes, per a després, anar resseguint la carena, passant per prats i fagedes de gran bellesa fins a arribar al cim del Comanegre, sostre de la Garrotxa. La tornada al cotxe la farem de baixada molt directe, per un bonic i extens prat de muntanya fins a la bassa de Monars. A l'excursió podrem veure des de dalt, tant a les dues bandes de la línea fronterera, un entorn esquerp, de cingleres escarpades, barrancs profunds i vegetació espessa, amb una presència humana molt escassa, però amb l'encant dels llocs solitaris i salvatges. Una ruta on destaquen les fabuloses vistes.

INICI I ARRIBADA: Cal arribar a Rocabruna i passat aquesta població uns dos quilòmetres amb direcció Beget per la GIV-5223, veurem una pista (apta per turismes, però molt lenta de fer) a la nostra esquerra, que hem de seguir durant uns set quilòmetres fins a arribar a la Bassa de Monars.

ITINERARI: Deixem el cotxe al davant de la Bassa de Monars (vistes impressionants) Comencem a caminar per la pista durant un quilòmetre fins a on s'acaba, on podem veure dos rètols indicatius, seguim el que posa, ruta als Puigs de les Bruixes i de Sant Marc.

Una vegada ens fiquem al bosc els camins poc fressats i la gran quantitat de fulles a la tardor, fan que sigui un poc confús trobar camí, nosaltres de forma intuïtiva, vam anar resseguint la banda esquerra fins a trobar el camí que puja al Pla de Serra, aquest ben indicat per marques verdes i vermelles. Pel camí i molt més avall nostre, podem gaudir de la vista sobre Monars i l’ermita de Sant Sebastià. Continuarem la carena fins Pic de les Bruixes des d'on tindrem unes bones vistes, entre altres, del Canigó i el Comanegre. Pel camí cal anar amb molt de compte a les fagedes (tardor), ja que amb la gran quantitat de fulles a terra, amaguen el camí i és molt factible patir una relliscada.

Tornem per la carena amb direcció el Comanegre (marques verdes i taronges) quan comencem a pujar, el pendent és forta però afortunadament curta i es fa sense problemes. Arribarem a un Tòtem (indicat) i pocs metres més enllà trobarem el punt geodèsic que assenyala el cim del Comanegre.

Per baixar del Comanegra, seguirem un poc pel fil de la carena fins a una petita bretxa de roques, que ens portés a un camí fressat, i fen ziga-zagues ens portarà fins al cotxe.

DURADA: 3,50 hores caminant 4,50 hores total DISTANCIA: 7,98 quilòmetres

TOTEM FRANCES

PORTELL DE L'ANTIC

• Marc Castells Ballesta Feb 28, 2019

Nosaltres hem fet la ruta al revés i no ho recomano: durant la pujada al Comanegre hem perdut de vista les marques del camí i hem decidit pujar pel dret. El problema és orogràfic: aquesta cara de la muntanya dona poques opcions per a posar marques visibles. Un cop al cim es podia veure molt millor quin era el camí que calia seguir.
    A part d'això, la resta fantàstic. Les vistes, l'entorn... Molt maco.

• manel cañabate Jul 30, 2019

La sortida des de les basses de Monars, està molt deficient la senyalització per pujar al Comanegra