Uploaded January 26, 2019

Recorded January 2019

1.3
2.6

near la Menera, Occitanie (France)

Ruta interessant per fer en qualsevol estació de l'any, la neu o la verdor dels prats i les diferents particularitats de la fageda la fan encisadora sempre.

La ruta comença a la bassa de Monars (per arribar-hi cal agafar una pista que surt passat el bonic poble de Rocabruna. Hi ha un enorme dipòsit circular que pot servir de referència per trobar la pista) i puja cap al Comanegra pels Triaders, uns prats enormes. Cal intuir el caminoi; però no cal patir perquè davant el dubte només cal anar amunt. És una pujada que es pot fer sense GPS.

Quan es veu el cim, cal vorejar una zona rocosa i anar cap a l'esquerra per buscar el sender definitiu. Des d'aquí només cal fer un petit tram de carena amb unes vistes excepcionals dels Pirineus i de la Mediterrània, a l'ombra d'una espectacular fageda. A mesura que s'avança els fajos van creixent espectacularment.

El Comanegra és el sostre comarcal de la Garrotxa.

Un cop s'ha gaudit del Comanegra cal seguir la carena i baixar per una fageda dreta amb uns exemplars gegantins i inoblidables fins al pla de la Serra. Ara sempre en direcció est, amb la vista cap al mar, cal avançar fins al Puig Antic, teloner de la gran talaia garrotxinoempordanesa, el Puig de les Bruixes, un cim humil però espectacular, molt millor que el Comanegra perquè és un cim de 360 graus sense cap obstacle visual. La pau i les vistes conviden a estar-s'hi estona. És un cim màgic, si estires la mà esquerra sembla que toques la neu, si estires la mà dreta sembla que arribes al mar i, sempre amb les vistes del Canigó cap al Nord i de la zona prepirinenca cap al sud. Una meravella.

Es baixa per un sender força dret fins que es troba el caminoi que cap a la dreta porta, sense pèrdua, ni dificultats, fins al collet de l'Orri i a la Bassa de Monars.

És una molt bona ruta per fer en qualsevol estació de l'any i per gaudir d'una pau i d'unes vistes gairebé edèniques.

Espero que la gaudiu i les gaudiu com vam fer nosaltres!

AMUNT QUE FA BAIXADA!
Lake

Bassa de Monars.

Pujada pels Triadors.

Carena del Comanegra.

Comanegra (sostre comarcal de la Garrotxa).

Tree

Fageda del Comanegra.

Descens i Serra Baixa.

Pla de la Serra.

Puig Antic.

Puig de les Bruixes (100 cims).

Avenc del Puig de les Bruixes.

Mirador.

Font de l'Avellanosa.

Mountain pass

Collet de l'Orri.

• Photo of elebben

elebben Mar 9, 2019

Como esta la pista hasta el inicio de la ruta?? Gracias

• Photo of Família Senglana

Família Senglana Mar 10, 2019

Hola Elebben, està transitable, sense problemes. Nosaltres la vam fer amb un volkswagen tiguan.

• Photo of eserr

eserr May 13, 2019

Per el creixement natural del bosc, dificultat en seguir els caminets de tornada, hi ha marques grogues pero no a tot arreu.
    Es passa per unes cases ocupades a on hi tenen cabres, bonic però no hi som gens benvinguts