Uploaded November 24, 2012

Recorded November 2012

3.1
6.2

near Setcases, Catalunya (España)

Interessant i variada ascensió que ens permet gaudir, a través d’una ruta no gaire concorreguda i en bona part carenera -en els extrems de la qual es troben el Costabona i el Pic de la Dona-, d’esplèndides vistes en totes direccions: Canigó, cims de la Garrotxa, Montseny, serra Cavallera, Balandrau, Bastiments...

L’itinerari s’inicia a l’aparcament de l’estació de Vallter des d’on prendrem el corriol del darrere del restaurant que una mica més amunt es desvia a la dreta per dur-nos a la Portella de Morenç, mentre un altre corriol s’enfila recte amunt fins la Portella de Mentet, per on tornarem.

Un cop a l’extensa Coma Ermada es ressegueix la carena, pujant als Pics de la Coma Ermada i de la Llosa –ambdós senyalitzats amb estaques ja que han perdut el rètol de fusta- i continuant per les Roques Blanques des d’on baixarem a la Portella de Concròs. A continuació enfilarem una forta pujada que ens deixarà a la Roca Colom, coronat per un paravent i amb rètol de fusta identificatiu.

Des de la Roca Colom seguirem en direcció al Costabona pel vessant dret de la coma del Tec fins el Coll de Pal, des d’on abordarem la pujada al cim.

El retorn el farem pel mateix camí d'anada fins a la Portella de Concròs on, per evitar haver de pujar de nou a la carena per on hem vingut, farem el camí per l’ampla Coma Ermada, en paral•lel a la carena, fins a la Portella de Morenç, on ens desviarem a la dreta cap a la Portella de Mentet, passant per una antiga cabana de pedra.

Des de la Portella de Mentet només caldrà enfilar amunt cap al cim del Pic de la Dona, superant el desnivell de 300 metres que els separen. De tornada a la Portella, baixarem directament a l’aparcament pel corriol paral•lel al torrent.