2.0
4.0

near Collsuspina, Catalunya (España)

Excursió tranquil·la per les rodalies de Collsuspina que aprofitarem per accedir a tres extensos miradors: el Turó de Bellver, el Roc de la Guàrdia i la Creu de Castellar. El primer està inclòs a la llista de cims centenaris de la FEEC. Respecte a aquesta muntanya cal dir que és un bony ocupat per antenes enmig d'una zona de pastures. Té unes vistes esplèndides cap al Pirineu i Pre-Pirineu però el seu accés no té cap tipus d'atractiu.

La ruta que us proposem uneix els tres cims amb una circular que la podríem dividir en dues parts. La primera, el sector nord de la carretera, és avorrida i monòtona, sense cap tipus d'atractiu que no sigui caminar per asfalt i trepitjar merdes de vaca. La segona, el sector sud-est de la carretera, té l'atractiu de gaudir d'un bonic corriol al límit dels esqueis sobre la la Plana. Sens dubte, la millor part de l'itinerari.

Així que, si sou dels que esteu engrescats amb el "Repte del 100 Cims" però voleu fer una caminada interessant, us proposem pujar amb el cotxe fins al Turó de Bellver i fer la segona part de l'itinerari gaudint de l'entorn.

Fotos i més detalls de la ruta a http://marcbota.blogspot.com.es/2014/12/per-collsuspina-i-els-seus-miradors.html