Uploaded November 21, 2014

Recorded November 2014

2.5
5.0

near El Papiol, Catalunya (España)

La ruta comença i acaba a l'estació de Rodalies de El Papiol.. Tenía com a objectius lel Castell del Paiol, Les Escletxes, el salt d'aigua de la Rierada ( riera de Vallvidrera), l'Ermita de la Salut i el Puig Madrona.

Els primers km, fins arribar a les Escletxes son asfaltats. Després ja quasi no tornarem a pasar per trams asfaltats. La práctica totalitat del trajecte es fa per camins amples i en molt bon estat de conservació. Pràcticament no hi ha corriols, fora dels trams de pujada i de baixada al Puig Madrona, que coincideixen amb la zona boscosa més bonica al meu entendre.
M'ha agradat força la Rierada i el seu petit salt d'aigua. També el tram previ (1 km més o menys) a l'Ermita de la Salut, la pròpia Ermita i la pujada i baixada al Puig Madrona
No m'han agradat els ültims 3 km. Es fan per un camí ample que passa per un entorn que no te cap gràcia, sense arbres, sense cultius, plà, monòton...
Sembla que aquest Castell ja existia abans del 1115 que es quan apareix documentació que parla d'ell. En aquella data el domini del castell pertanyia al Comte de Bracelona, segons diu la pàgina web de l'Ajuntament del Papiol
Les escletxes son unes esquerdes naturals obertes en un massís rocós mesozoic i casionades per l'assentament damunt un terreny argilós i estovat per filtracions naturals. Segons Wikipèdia es diu que tenien renom internacional però que foren gairabé destruïdes en els anys cinquanta per fer ciment de la seva pedra.
Trencall que cal pendre per anar seguint el corriol que ens porta al petit salt d'aigua
Cami del salt d'aigua
Àrea del salt d'aigua de la Rierada
Mes fotografies d'aquesta riera, una mica més amunt que el punt en que hi ha el salt d'aigua
Bonic racò a un km, més o menys, de l'Ermita de la Salut
Segons Wikipèndia s un edifici d'una sola nau que té una part preromànica del segle X. M'ha semblat molt bonica aquesta ermita
Corriol que surt de l'Ermita de la Salut i que va pujant cap el Puig Madrona; en algún punt la pujada es forta però es tracta de trams curts que no suposen cap mena de problema.
Cim de 341 metres d'alçada. La torre de vigilància es visible des de molts llocs.
Bonica zona boscosa amb una considerable pendent. Corriol pedregòs pel que sembla que hi baixa l'aigua quan plou o hi ha tormenta
Tot el corriol es molt bonic i presenta la mateixes caracteristiques. Aqui hi ha una imatge d'aquest punt
Estem a prop de l'estació de el Papiol. Hi ha una bona panoràmica del castell. També hi ha una imatge que mostra com era aquest tram del camí. En aquesta imatge es pot veure com els últims km del trajecte, des del punt en que acaba la baixada del Puig Madrona fins a l'estació de Rodalies, no tenen res que valgui la pena d'esmentar.

• Photo of anetoide

anetoide Sep 27, 2015

Hola, bonica ruta feta avui. Molt tranquila. A mi m'ha agradat molt.

• Photo of sabategalofre

sabategalofre Sep 28, 2015

La veritat es que la ruta te troços molt macos. Gràcies pel comentari

• Photo of fernan55

fernan55 Mar 16, 2018

Bonito paseo con vistas preciosas