Uploaded January 2, 2019

Recorded January 2019

1.7
3.5

near Pedralbes, Catalunya (España)

Avui hem fet part de una de les 4 Rutes Singulars creades i senyalitzades en un projecte de Sant Just Desvern el any 2017, que permet visitar i conèixer 24 punts destacats del patrimoni natural i cultural
Nosaltres aquesta ruta l'hem començat en la Plaça de Mireia al costat de la Zona de Pícnic que hi ha en Sant Just Desvern, es pot arribar des de la sortida de Barcelona per la Diagonal agafant els carrils de la dreta "Sant Joan de Déu, Esplugues" i després l'Av. Jacint Esteva Fontanet, el carrer Ferrer i Basta i al final del carrer de Pau Vergós es troba la Plaça de Mireia.
Comencem la ruta caminant per anar a veure la Font de la Beca, la font actual deu el seu aspecte al projectat, realitzat i inaugurat el 1991 pel Parc de Collserola. A la cartografia dels anys 30 es coneixia amb el nom de Font del Bech.
Continuem la Ruta per anar a veure les restes del Molí fariner del segle XIV, va ser construït el 1306 i restaurat el 2001. Podem veure l'edifici gòtic original i el cup situat al final de la bassa, encara soterrada.
Continuem la Ruta passant per la Masia de Can Pedrosa, les restes de una Barraca de pedra seca fins arribar al Turó de la Penya del Moro, on al seu cim les excavacions arqueològiques i la restauració arquitectònica (1972 - 2002) han deixat al descobert diversos habitatges ibers i una torre de guaita medieval.
Continuem la Ruta passant per les Masies de Can Vilà, Can Carbonell, Can Fatjó i Can Merlès on es troba la Font de Can Merlès o de la Xima, que en el any 2010 el Parc de Collserola va realitzar una recuperació de la Font, la Bassa i la Torre del Molí de vent.
I per acabar la Ruta hem passat per la Font del Ferro anomenada així pel rastre d'òxid de ferro que l'aigua deixa a les pedres.La plataforma que hi ha, la paret que aguanta el marge i els bancs daten de mitjans dels anys 90
Com es pot veure en la Ruta hi ha un tros que no hem pogut continuar ja que el cami ha sigut tallat per un gran mur de pedres, en canvi es pot passar seguint el cami que han acondicionat al costat de la carretera.

Inici i Fi - Plaça Mireia

Can Merlès

Desvio Dreta

Bassa

Font i Torre del molí de vent