Moving time  one hour 59 minutes

Recorded August 2019

1.3
2.7

near Pedralbes, Catalunya (España)

El Parc de Collserola ens permet moltes i variades caminades ; la d´ avui comença a la Plaça de Mireia, on em deixat el cotxe, amb la intenció d´anar a esmorzar a la Plaça de Vallvidrera com hem fet altres vegades.
La coincidència d´esser el mes d´agost i els bars coneguts estar tancats, ens ha fet haver de demanar ajuda a uns vianants; el lloc on hem anat no us el recomanaria perquè , encara que l´entrapa era prou bo, el local petit i brut no convida a tornar-hi.
Tornats a la Plaça de les Basses d´en Barral, i seguint els senyals de UEC que porten a Montserrat, seguim carrer amunt fins que s´acaba; continuen les senyals per un camí ample i de baixada que, oh sorpresa, s´acaba davant una bonica Creu de Terme i l´entrada d´un restaurant. A la dreta ens obliga a baixar per un sender trencacames i amb molt pendent per anar a trobar el Cami de Santa Creu d ´Olorda a Vallvidrera que ens portarà al Coll de Can Cuiàs.
La meva recomanació es que, a la Plaça de Les Basses, agafeu el carrer a la dreta del que nosaltres hem fet servir; ens ho agraireu.
Posats al Coll de Can Cuiàs, cal travessar, amb molt conte, la carretera i camí ample avall.
Ens hem apropat on sembla ser que altre temps hi havia la Font de La Seas 1 i 2 ; avui res ho diria.
ENCOS, a la seva pagina veb www.encos.cat i te molt bona informacio; si us interesan les fonts es obligat visitar-la.
La següent parada, la Font del Rector, ja es mes visible; primer esta el que queda de la font antiga i una mica mes endavant, baixant unes escales de fusta, la mes nova.
Sent el mes d´agost, ni una gota d´aigua; per tant no us refieu de omplir ací.
On si que rajava, es a la Font del Ferro; encara que ragi poc, l´espai ample davant de la font convida a fer un descans.
De la Font del Ferro al final ja nomes ens espera un últim pendent de pujada.
Com podeu veure no us explico gaire del camí, es fàcil de seguir ,i al ser en bona part al besant nord de la serralada es gaudeix d´ombra molt d´agrair per als mesos d´estiu.
Bona caminada.

baixada a Font Seas

indicador, a esquerra

Font del Rector, antiga

baixada a la font del Rector