Uploaded March 26, 2015

Recorded March 2015

3.7
7.4

near Pedralbes, Catalunya (España)

Feia mesos que volia fer aquesta ruta. Volia que fos circular, que passés pels pantans de Vallvidrera i de Can Borrell, per les ermites de Sant Medir i de Sant Adjutori, per les fonts de Can Ribas i de la Budellera i, sobretot pels torrents de L'Espinagosa i de la Salamandra. Ha sortit una ruta llarga, no he estat capaç de fer-la més curta, però per a mi es la MILLOR de les que he fet per Collserola. M'agraden els punts que he esmentat, m'agrada la varietat de la vegetació que hi ha a la ruta, m'agrada la diferent tipologia dels camins ( uns molt amples, en bon estat però sense massa protecció contra el sol, altres amb arbres que et protegeixen del sol, corriols estrets, alguns d'ells no son més que torrenteres, pujades suaus, escales, i també - no sé com evitar-ho-asfalt). Disfruto cada cop que faig aquesta ruta; podria ser més curta però no se com fer-ho sense evitar el Torrent de l'Espinagosa per on vull passar si o si. Tot i això he fet una altre ruta més curta que no passa per aquest torrent i que es la "Collserola 10...."
Hi ha moltes més coses en aquesta ruta, com el Camí del Fondal que passa pel costat del Torrent d'en Ferrer i que porta al senyorial Passeig dels Plàtans. Pujant pel Torrent de la Salamandra es poden apreciar uns plataners i uns pins d'alçada inmensa que cerquen la llum sortint del fons del barranc. I tampoc cal oblidar les vistes: Barcelona i el mar, el Vallés, el Tibidabo, la Serra del Cadí,...
La ruta comença i acaba a l'estació del Peu del Funicular de Vallvidrera.
He classificat la ruta com a "moderada" per la seva longitud i desnivell, tot i que es fàcil de fer.

Final tram de carretera. E01 a ma esquerra

Final tram de carretera. E01 a ma esquerra. Volia arribar fins aqui per camins, sense trepitjar la carretera però no he estat capaç de trobar com fer-ho

Cap al mirador del Turó d'en Cors

Deixo Carretera de les Aigües i començo a pujar per aquest corriol a ma dreta

Torrent Espinagosa

Seguint el Torrent cap el Pantà de Vallvidrera.

Pantà de Vallvidrera

Àrea de lleure del Pantà de Vallvidrera i Mina Grott

Aquesta em sembla una de les zones més boniques del recorregut

Roure i plataners grossos al Camí del Fondal

Arbres situats a la plaça que hi ha en aquest camí

Font Nova

Bonica font que es troba en unes escales que permeten anar del Camí del Fondal cap al Passeig dels Plàtans

Plaça dels 7 Bisbes i Passeig dels Plàtans

No es la millor època pet gaudir d'aquest indret ja que els plataners encara no tenen fulla però, tot i així, es un lloc molt bonic

Hem deixat darrera Vil.la Joana per agafar el Camí del Salze

El Camí del Salze es molt ample i està en molt bon estat. Pujada suau

Trencall a mà dreta per enllaçar dia trams del Camí del Salze

Aquí hi ha un corriol que permet escurçar (només una miqueta) el recorregut i que li dona una mica més de dificultat

Acaba el tram . Curt però amb una bona pujada

Per l'ample cami del Salze

Àrea de can Ribas

Cami de baixada i Font de la Rabassada

En general tota aquesta zona es fresca i protegida del sol

Font d'en Ribas

De la Font d'en Ribas cap al Viaducte de Can Ribas.

De la font Ribas cap al Viaducte de Can Ribas. Camí protegit del sol

Baixant pel camí a mà dreta un cop passat el Viaducte de Can Ribas

Continuem baixant en direcció al Pantà de Can Borrell

La baixada es una mica complicada. El camí en aquesta zona es com una torrentera que, després de les pluges del fua anterior, rellisca una mica

Continua la baixada

Fa cent mts ha començat un tram de lleugera pujada

El camí torna a baixar

No segueixo el cami que ( segons indicador ) porta al pantà

Primer vaig pensar en seguir el camí que està marcat per anar cap al pantà de Can Borrell però al final vaig preferir agafar un corriol que surt a mà esquerra, estret i d'una certa dificultat però força bonic

Segueixo pel corriol cap al Pantà de Can Borrell

He hagut de travessar la riera

Un cop traspassada la riera s'ha d'agafar un corriol, mig tapat per un arbre caigut sobre la riera, que surt a mà dreta

Pantà de Can Borrell

Sant Adjutori

Forn ibèric

Cami de Sant Medir

Camí ample i en bon estat que segueix la Riera de Sant Medir, riera que cal travessar algunes vegades. ( no es cap problema perquè es molt estreta aquesta riera, porta poca aigua i a més i ha pedres que permeten traspassar sense mullar-se)

Acabo de deixar Sant Medir al darrera

Començo a pujar pel Torrent de la Salamandra

Camí sense ombres que protegeixin del sol

Trencall a la dreta.Aqui comença la part més maca del Torrent de la Salamandra

L'alçada dels plataners en aquest torrent es espectacular

Trencall a mà esquerra cap a Font Groga

No està senyalitzat i no es gaire bo per caminar-hi però es molt curt ( uns 200 metres)

Font Groga

Els pins també son molt alts en aquest Torrent

Ja he passat la Font de la Salamandra

L'accés a la Font ( que es troba sota el camí que he fet) està senyalitzat

Vistes

Deixo cami ample ( sense ombra) i agafo corriol a mà esquerra

Corriol

Corriol de baixada en que cal anar amb compte al caminar

Corriol de baixada

Cal anar amb compte al caminar

Aqui acaba la part complicada de baixada. Giro a mà esquerra per agafar cami ample

Font de la Budellera des de baix

Tram del mig de la Font de la Budellera

Tram superior de la Font de la Budellera

Escales de la Font del Mont

De vertigen. No les vaig comptar però impresiona la seva pendent

Vistes des de la Carretera de les Aigües

Vistes des del Carrer de Santpedor

Al final d'aquest carrer també hi ha un tram d'escales però aquest no te res a veure amb el de les Escales de la Font de Mont. Son escales normals!!!

• Marti3 Dec 11, 2016

Una ruta magnífica, passant per paratges molt bonics i variats. En 5 - 6 hores i esmorzant i dinant un entrepà es pot fer de forma molt satisfactòria.
    Amb la ruta GPS al mòbil no té cap mena de pèrdua.

sabategalofre Dec 11, 2016

• enjordiroca Mar 11, 2018

L’he gaudida molt, sobretot un cop s’arriba a la cara nord.. excel.lent ruta.

sabategalofre Mar 12, 2018

Gràcies per la valoració.

• Photo of germanano

germanano Jun 12, 2019

Hola, Se podría hacer en bici?

sabategalofre Jun 12, 2019

Germanano. No vaig amb bicicleta de muntanya i no sé quees capaç de fer la gent amb aquestes màquines. Jo et diria que si tens una certa habilitat per passar per torrenteres ho podràs fer. Ara bé tens un tram d’escales a la zona de la Font del Mont i l’accés a la Font Groga, quan hi vaig anar jo, era complicat inclús a peu. No sé que dir-te, sincerament tot i que penso que l’únic punt complicat de debó es el de l’accés a la Font Groga