Uploaded April 2, 2018

Recorded April 2018

1.9
3.9

near El Brull, Catalunya (España)

Des de la carretera BV-5301 entre les poblacions de Brull i Montseny accedim dalt de Coll Formic. Situats en el mateix coll, deixem el cotxe en un dels dos aparcaments habilitats. Des de just davant de Coll Formic trobem l'inici del GR-5-2 molt ben senyalitzat , direcció Matagalls. Comencem la caminada tot passant per Pla de la Barraca on a mes de les magnifiques panoràmiques hi veiem un curiós pou, que segurament el feien servir per magatzem de neu. Desprès d'aquest pla, ja perfilem la llarga pujada fins dalt del Matagalls. Nosaltres però entremig ens desviem del camí uns metres (100 m.)per anar a refrescar-nos a la bonica Font Freda. Desprès d'un petit respir, recuperem el camí i enfilem l'últim tram fins dalt del Matagalls. Un cop hem gaudit de les espectaculars vistes que ens ha ofert el cim i per no repetir el mateix sender, ara continuem camí direcció Oest seguin ruta per el PR-C 205 que va a Sant Segimon/Viladrau. A l'altura del Collet de la Font ens desviem a la dreta per anar a visitar la font del Matagalls. Ben refrescats desfem camí per anar a trobar altre cop el PR-C 205 direcció Sant Segimon/Viladrau. Seguim per el Pla dels Ginebres , Coll Saprunera , Sant Miquel dels Barretons (ens desviem uns metres per anar a visitar la capella demunt d'un cingle), Coll de les Tres Creus, i finalment el Santuari de Sant Segimon. Per mala sort esta en fase de restauració i per tant no tenim accés al recinte. Si que visitem la Posada i que per cert ofereix una magnífica impressió. A l'entrada del conjunt hi ha un rètol indicant horaris i dies que romane obert al public. Desprès d'un tom per visitar el poc que es pot veure del conjunt, desfem el tram que hem fet fins el Coll de les Tres Creus. Aquí ara seguim la pista, passem per la Font de Sant Miquel dels Sants i ja sense deixar la carretera, arribem de tornada a Collformic.
Parking

Sortida

Aparquem en un dels dos aparcaments habilitats dalt de Collformic. Els aparcaments son petits i caben pocs cotxes. Cal triar el dia ja que en dies de cap de setmana , vacances i pons hi acudeix molte gent i si no si va molt aviat es difícil trobar lloc per aparcar .

Seguim recta

Continuem per la dreta

Memorial

Memorial als caiguts en una partida Carlista.

Seguim el GR 5-2

Continuem amunt

Per l'esquerra aniríem al Santuari de Sant Segimon nosaltres continuem amunt. A la tornada tornarem per aquesta pista.

Coll i Pla de la Barraca

Coll i Pla de la Barraca amb un antic pou de neu i el Pirineu al fons i ben nevat.

Panoràmica del Pla de la Barraca

Seguim per l'esquerra

Seguim per l'esquerra per anar a visitar i refrescar-nos a la bonica Font Freda.

Font-Freda

Bonica i agraïda Font Freda el mitg de la llarga pujada.

El Matagalls

El Matagalls és una muntanya de 1.698 m. del Massís del Montseny que es troba entre els municipis del Brull i Viladrau a Osona, i el del Montseny al Vallès Oriental. Al seu cim al costat de la creu dedicada a Mossèn Cinto Verdaguer hi ha un vèrtex geodèsic.

El Matagalls i continuem per l'esquerra

Font de Matagalls

Just en el Collet de la Font trobem un pal indicador. Ens desviem a la dreta i anem a visitar i refrescar-nos a la Font del Matagalls. Desprès d'un bon respir desfem el tram fins anar a trobar altre vegada el pal indicador PR-C 205 Sant Segimon /Viladrau i el seguim.

Collet de la Font

Aquí es on ens hem desviat abans per anar a la Font del Matagalls. Ara continuem avall per PR-C 205 Sant Segimon/Viladrau.

Pal informatiu

Seguim per PR-C 205 Sant Segimon/Viladrau.

Pla dels Ginebres

Coll Saprunera

Panoràmica

Panoràmica del Canigó, el Santuari del Far i els cingles d'Aiats

Seguim recta

Sant Miquel dels Barretons

Ens desviem uns metres del sender per anar a visitar la capella en ruïnes situada en un cingle a pocs metres damunt el Santuari de Sant Segimon. Sembla que la seva construcció data del segla XVI per l'ermità Miquel procedent de Borgonya. Segons la llegenda el nom de Barretons ve per el fet que els romeus a la capella milloraven el mal de cap quan deixaven els barrets a la capella com a exvot.

Continuem avall

Continuem el PR-C 205.

Rètol informatiu i seguim recta

Nosaltres seguim per la pista direcció al Coll de les Tres Creus i al Santuari de Sant Segimon.

Coll de les tres Creus

Aquí al Coll de les Tres Creus hi estan muntant una antena amb un aerogenerador de 5 KW per abastir el conjunt del Santuari de Sant Segimon.

Santuari de Sant Segimon

La llegenda de Sant Segimon del Montseny diu que: segons una tradició catalana, quan Segimon va retirar-se a fer penitència va anar al Matagalls, al massís del Montseny, on visqué en una cova. Al lloc es va aixecar el Santuari de Sant Segimon documentat l'any 1290. Les ruïnes actuals daten dels segles XVII I XVIII, de quan hi havia els últims eremites al lloc. Actualment està en procés de restauració d'una part del conjunt. Anexa al conjut hi ha una magnífica posada ( cal consultar horaris i dies que roman oberta ).

Font

Font de Sant Miquel dels Sans.
River

Torrent

Torrent dels Rentadors.

Continuem per la dreta

Continuem per la dreta i empalmen un tram del camí que hem fet el matí fins arribar des de on hem sortit.

Arribada

• LTresB Jun 21, 2018

He disfrutat molt seguin aquesta ruta.
    Gracies

• Photo of Lacoromina

Lacoromina Jun 21, 2018

Me n'alegro molt, gràcies.