Time  one hour 54 minutes

Recorded October 2014

1.1
2.1

near Mura, Catalunya (España)

Per fer l'excursió d'avui, partim de l'aparcament del Coll d'Estenalles, seguim el caminet que ens mena paral·lelament a la carretera fins davant la Caseta dels Peons i allà mateix a l'esquerra parteixen unes escales que ens menen a Mura i el Coll de Boix. Cap d'aquests dos llocs és destinació nostra, però l'inici de la nostra ruta ens fa seguir aquesta direcció. Ens trobem en un bosc d'alzines ben obac, que ara a la tardor és ben ple de fullaraca al terra i fins i tot es fa difícil trobar el dibuix del corriol al terra, però el bosc és suficientment obert per anar a parar a la pista un cop sortim del bosc, per entrar en un corriol més obert i amb vistes cap a la zona de Mura i el Pujol de la Mata, en aquest moment el camí serà sempre en lleuger descens fins apropar-nos, gairebé a peu de carretera a la Falconera, formació que per pujar ens fa grimpar una miqueta, i sobretot cal anar amb compte a l'hora de baixar.

Desfarem uns metres el camí per anar a cercar un corriol que surt aquest cop a la dreta i segueix baixant o planejant un bon tram fins deixar-nos dins el paratge conegut com la Sesta Ferestega. Les "sestes" eren llocs on solien descansar els ramats, per tant normalment llocs ombrívols, aquest és un indret ben peculiar, molt tranquil, envoltat de grans roques i grans alzines amb un ambient molt, com molt bé el seu nom indica, ferèstec. Ben aprop d'aqui, i ja sortint de l'espessor de la Sesta Ferestega veiem davant nostre el Pujol de la Mata, el nostre proper objectiu.

La pujada és curta i fàcil, només al darrer tram, i si volem pujar dalt, cosa que paga la pena fer, trobem dos trams d'anelles clavades a la roca, que ens ajudaran a pujar al cim. Des d'allà podem gaudir de fantàstiques vistes arreu.

Un cop baixem del Pujol, desfem uns metres, ara de baixada i girem a la dreta en una cruïlla per, tot baixant i, per un lleuger error embardissant-nos una mica anar a creuar una riera per canviar de baga. Ara el camí, ja ben marcat, serà sempre ascendent i ens oferirà gairebé en tot moment unes magnífiques vistes del Pujol de la Mata, que poc a poc anem deixant enrere. Ara ens apropem a la curiosa Cova del Muronell, que més que una cova, és una aixopluc foradat. En tot cas només hem de desviar-nos del camí uns metres, i val la pena visitar-la.

Un cop deixada enrera la Cova del Muronell, continuem guanyant metres, ja ens estem apropant altre cop al Coll d'Estenalles, tot seguit arribem a una cruïlla amb una pista més ample que creuem per pujar fins l'Ermita de Sant Jaume, d'es dón gaudim de vistes a Montserrat i Castellaspera per una banda i del Montcau per l'altra. Tornem a la cruïlla anterior, on trobem una idíl·lica bassa, i ja agafem la pista que ens durà directament fins a l'aparcament del Coll d'Estenalles, punt inicial de la nostra ruta.
Information

Bassa

• Photo of Arisvil

Arisvil Mar 11, 2019

Una ruta molt maca, fàcil de seguir i amb uns paratges molt macos i unes bones vistes. No hem arribat fins a La Falconera ni a La Sabatera, hem tirat avall direcció la bauma, però ens ha servit per conèixer un camí, el que va des del Coll fins al Torrent del Roure del Parrac per anar a Mura. Fins ara aquest tram el fèiem per carretera fins a la corba de La Falconera.