Uploaded March 12, 2020

Recorded February 2020

0.7
1.4

near Esporles, Baleares (España)

Passejada per traçats alternatius entre El Coll de Sa Basseta i Sa Coma d'en Llobera, trescant restes d'antics camins, un d'ells ens remuntarà a un amagat ranxo de carboner molt peculiar i d'allà anirem a per la part superior i sense camí a l'accés a La Gran Canal que puja a Sa Moleta de Son Cabaspre.
Anirem a veure on comença el punt d'inici de la pujada que ens dura cap al Pas d'en Xindà, al costat de la barrera que roman tancada i permet l'accés a Ses Mines de Malagate.
Tornarem a remuntar sa Coma d'en Llobera i agafarem la paret de partió de terme entre Esporles i Valldemossa que farem servir d'improvisat camí anant pel seu damunt fins a arribar de nou al Coll de Sa Basseta on trobam un mirador natural d'on podrem contemplar tota la zona de Son Cabaspre

Forn de calç

Intersecció

Ranxo de carboner

Trobam a la part superior d'un antic camí en bastantes bones condicions de conservació però invadit de vegetació per l'abandonament de l'activitat carbonera fa bastants d'anys i en consequencia d'us i necessitat de passar per allà

Rotl.lo de sitja

Ens trobam en aquesta zona les restes de camí que baixa de la Gran Canal i veim un rotl.lo de sitja

Intersecció

Arribam al Camí de sa Coma Llobera

Camí tallat

Trobam el cami barrat però aquest és l'accés per anar al Pas de s'Ullastre

Barrera

Trobam tancada sa barrera que va en direcció a ses Mines de Malagate i també allà ina fletxa blava que indica l'inici de l'ascensió al Pas d'en Xindà

Barraca de carboner

Bassa

Paret de partió

Caminam per damunt de la paret de partió entre els municipis de Valldemossa i Esporles

Ranxo de carboner

Trobam al costat de la paret un ranxo de carboner

Reixa

Trobam una reixa damunt la paret i caminam en paral.lel per la part esquerra