1.7
3.3

near les Planes d'Hostoles, Catalunya (España)

Caminada des de Coll de Condreu al Far amb anada per sobre de la cinglera i tornada per la carretera . A sobre del Grau de Cabrafiga ens hem desviat una mica del camí i no hem sabut trobar el que per entre la cinglera i en teoria no tant enverdissat ens hagués facilitat un tram de la ruta que com deia és una mica emboscat. Com que és un tram curt espero que els possibles seguidors l'itinerari us el sapigueu estalviar.

La ruta comença al Coll de Condreu i seguim la pista que en sur en direcció sud i que coincideix en la que per sobre del cingle va cap a Rupit. Després de tota la baixada i quan som a la Riera de l'Om deixem la pista de Rupit i travessem la Riera. Ara el camí ens du a través dels prats i per sobre del cingle fins al Grau de Cabrafiga que és el punt on ens hem perdut una mica.

Un cop retrobem un camí el seguim fins que arribem a un gran camp que un cop traspassat ens du fins al camí que hauriem d'haver agafat un tros més avall. Des d'aquí un corriol molt fressat ja ens du fins al Far passant abans per un mirador excepcional amb vistes al Montseny i quasi bé totes les Guilleries, tal com diu la cançó: Des de Sau a la Cellera i des del Far al Matagalls.

Arribats al Far fem la vista al mirador de sobre Sant Martí Sacalm i des del qual podem veure fins al massís del Montgrí i les Medes al seu costat.

Per la tornada no ens queda altre remei que fer-ho per la carretera asfaltada amb l'alleujant que les vistes continuen sent del mateix nivell que les de l'anada.