2.6
5.2

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Ruta feta el 15 de gener de 2011. És una fantàstica ruta senderista, fàcil (únicament s'ha de posar alguna mà a l'ascensió final al Cogulló), de molt bon fer i que permet gaudir d'unes panoràmiques, des del cim del Cogulló d'Estela (1.869 mts), excepcionals.

Les dades tècniques de l'IBP que trobareu adjuntades a les fotos són més exactes que les que posa la fitxa del wikiloc.

Es surt d'Espinalbet, del càmping Font Freda i es fan uns primers quilòmetres força planers per pista i per carretera, passant per l'emblemàtic Pi de les Tres Branques. Posteriorment hem de seguir les indicacions cap a Castellar del Riu, a través de pista forestal, i un cop allà, ja s'inicia el sender que ens durà fins a la zona dels Porxos. Aquest tram des de Castellar fins als Porxos és un ascens que fa suar un xic!

Des dels Porxos anem fent per camí planer, creuant la carretera un parell de cops fins a endinsar-nos per una preciosa obaga que ens durà fins a la zona dels Rasets. Aquesta zona és un petit altiplà, pratenc, d'una gran bellesa i excel·lent per a jaure una estona i descansar tot aprofitant per a fer un mos. Es comencen a dibuixar les impressionants panoràmiques que es confirmaran al Cogulló d'Estela.

D'aquí es davalla decididament fins al Coll d'Estela i, a partir d'ara, recte amunt per el vessant de llevant del Cogulló. Aquest tram final és costerut i hi ha un petit pas entre roques que exigeix posar alguna mà. Cap altra dificultat fora la de vigilar de no relliscar, doncs el camí és exposat, però en cap cas perillós.

Un cop al cim del Cogulló, la vista és de les magnífiques de veritat. A excepció dels Pirineus (en que només es pot veure la part oriental amb el Puigmal al capdavant), la resta de Catalunya s'obre en tota la seva plenitud, Montseny, la Mola, Montserrat, el Montsec, Port del Comte, Serra de Busa, Serra del Verd...

Per a baixar del Cogulló es desfà el camí fet fins al Coll d'Estela i d'aquí ja es pren sender fins a Espinalbet. Cal parar compte a seguir correctament el sender (a trams no està gens marcat) doncs va creuant una pista constantment i és fàcil que hom s'equivoqui, seguint per la pista i allargant innecessàriament la ruta.

CASTELLAR DEL RIU

COGULLÓ D'ESTELA

COLL D'ESTELA

ESPINALBET

PI DE LES TRES BRANQUES

• Photo of MuntanyencSlow

MuntanyencSlow Aug 1, 2012

Una ruta extraordinària, gràcies per compartir-la.

Un notable alt, gran excursió per gaudir de l'entorn.

• Photo of El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni Aug 1, 2012

AKA1936 moltes gràcies pels teus comentaris i celebro que gaudissis d'aquesta preciosa ruta! Salut i muntanyes!

• Photo of MJ Pérez

MJ Pérez Jan 24, 2019

Buenas tardes, a mi me dan miedo las alturas, ¿esta ruta la puedo hacer?

• Photo of El porquet de Sant Antoni

El porquet de Sant Antoni Jan 24, 2019

MJ PÉREZ: Hola. Tan sólo puedes tener alguna dificultad en el paso final a la cima. Es una pequeña trepada con muy buenos agarres pero es un poquito expuesto. Siempre ten en cuenta que en estos pasos es más fácil subir que bajar, con lo que, si lo vas a subir siempre ten en cuenta y obsérvalo bien para la bajada.
    En el resto de ruta no deberías tener mayores problemas. Sólo gozar de ella!