Moving time  2 hours 24 minutes

Recorded September 2020

1.6
3.1

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

El Cogulló d'Estela està inclòs al repte dels 100cims de la FEEC (cim Essencial).
Deixem el cotxe en una petita cruïlla de la pista asfaltada que ve d’Espinalbet, pendrem camí a dreta no massa fressat que ens duu fins l’ enrrunada Can Rovira , aquí veurem fita on pendrem un camí molt agradable i fins al Santuari de Corbera. D'aquí prenem pista/camí seguint en part el PR C-73 , travessem els Plans fent drecera sense camí definit en direcció un gran roc que veurem a ponent, aquí tornem a retrobar el camí i ja no el deixarem fins trobar la pista que ens durà al Coll d'Estela i font que estava seca , tot l' entorn i les vistes són una meravella.
Just arribar als primers rocs ja cal agafar-se amb les mans, poc després trobem una placa de pedra on ens podem ajudar amb un cable fix que hi ha instal·lat, no és estrictament necessari però ajuda molt doncs la pedra és llisa ,seguim i arribem tot seguit a una esquerda que es passa bé per dintre arribem a l'última grimpada que ens porta a cim. Totes les grimpades són molt assequibles i no cal ser un expert, però s'ha d'anar amb cura i sobretot en baixar, doncs els trams són una mica exposats i relliscar pot resultar perillós, un cop a cim, coronat amb un màstil amb senyera i una bonica i peculiar creu, gaudim de vistes espectaculars del Berguedà, Pirineus, Cadí i tot l'entorn de Rasos de Peguera i Serra d'Ensija. La tornada la fem per pista hi ha dreceres però vam optar per fer tots els revolts el GPS a la pista em va fallar però no s ha de deixar la pista fins al cotxe . Vam fer uns visita al Santuari de Queralt aprop d’aquí

Aparcament cruïlla pistes

Pal inficador

Drecera dreta

Pal al fons Cal Deu estat ruïnós

Coll de Tagast anem cap dreta

Vista Cogullo de Estela

Seguim amunt ka tornada la farem de baixada

Roques

Font d’Estela estava seca

Cruïlla de camins seguim amunt