5,479 ft
3,200 ft
8.07 mi
Viewed 85 times, downloaded 6 times
near Fustanyà, Catalunya (España)
Sortida matinal, bonica. Amb boscos, bones vistes de la vall i amb un desnivell de 700 m al llarg de 13 km. No té especials dificultats, però sí que té un tram d'ascensió -i de descens- pronunciat, que no el fa recomanable per nens i nenes petits.
El recorregut és entre boscos. És molt agradable. Un cop arribat al refugi hi ha bones vistes de tota la vall, que es poden gaudir al llarg de la pista forestal que passa pel refugi. Al refugi hi ha una font d'aigua fresca i es poden comprar refrescos o dinar si es vol.
Iniciem el camí de nou per la pista forestal que arriba al refugi d'Erola. Caminant trobaré fonts i salts d'aigua. Hi ha un punt clau, assenyalat amb una pedra que teniu en la fotografia, que marca el punt d'inici de descens cap al Serrat. Una mica més avall de la pedra veureu una tapa metàl·lica d'aigües que us confirmaran el camí de baixada.
Quan hi ha herba alta el camí queda amagat. Passareu per tres tanques que permeten el pas, i després arribareu al Serrat. Trobareu una font d'aigua fresca. Quan arribeu a Fustanyà us recomano gaudir de l'església romànica. És una obra inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
Es pot deixar el cotxe passat el cremallera, un cop creuat el Freser, o a la central on iniciem el recorregut.
Intersection
Inici baixada al Serrat
Photo
Mirador del Refugi d'Erola
Parc Natural de Les Capçaleres Del Ter I Del Freser
Waypoint
Inici de la ruta
Comments