Moving time  5 hours 42 minutes

Recorded August 2018

2.7
5.5

near Les Angles, Occitanie (France)

Deixem cotxe al Pla d’Abellaners i agafem Bus que puja fins a Estany Bulloses. Alla comencem el sender. A la primera cruilla agafem a la esquerra en direcció Carlit. Tot el primer tram és una aproximació bonica en prats i un munt de llacs. Arribats a la base del pic el camí s’enfila per un llom i es fa més costerut. Comenem a fer llaçades. Finalment entra en una zona de més roca amb cami molt marcat i fresat pero on cal fer us de mans i peus fins assolir un collet. Allà seguim carena fins el cim. Tenim vistes espectaculars cap el Nord a Estany Llanós, Puigpedros Llanós etc i al sud tota la Cerdanya i fins Canigó.
La tornada si la fem en familia es fa per el mateix cami de pujada. Si algu vol més emocions i caminar una mica més es pot anar per cresta que baixa per el oest fins un coll com marca aquest track. És un tram de grimpada amb roca descomposta i algun troç exposat, nomes per gent acostumada a crestejar. Despres del collet flanquejem un puig per la banda esquerra amb molt de compte i reprenem canal amunt fins a fer un segon cim rodó. El descens per uns gran tartera que es deixa baixar. Passem a la base per costat un llac i anem a trobar el cami de pujada que seguim ja cap avall. A la cruilla agafem el cami a la esquerra per fer bucle i veure un munt de llacs més.
És un dels classics de Cerdanya amb la variant de la aresta i el recorregut de tots els llacs del circ. Molt frequentat però val molt la pena. Salut