Uploaded September 2, 2017

Recorded September 2017

2.3
4.7

near Bagà, Catalunya (España)

Deixem el cotxe a una petita zona d'aparcament a la BV4024 que va de Bagà a Coll de Pal. Concretament al Pont de Sant Nazarí just sota el poble de Greixer. Comencem a pujar per el GR107 que és el Cami dels Bons Homes. Caminem fins sobre el poble. Allà trobem el cami que puja per la canal de la Serp que surt cap a l'esquerra. El cami és intens i exigent amb pocs trams de respir però ben marcat i preciós. Travessem totes les capes d'arbres: primer pi, més amunt roures i boixos, despres fageda i a prop del coll pins i prats. Fins el Coll hi ha uns 1.000 metres de desnivell sempre per la vessant sud del Moixeró. Les parets impressionants de les Penyes ens observen tot el camí i cal anar amb ull que no baixi cap roc (n'he sentit algun que baixava...). Del coll pugem en 30 min fins a les Penyes Altes. Fem les fotos de rigor, bocata i avall que fa baixada. Tornem carenant més enllà del coll i fem el Moixeró i despres baixem cap el coll que te just a sota. Allà trenquem a esquerra per un cami petit pero visible. La tornada és més llarga però amb menys pendent. El camí primer estret i amb trams una mica drets cal anar amb compte però sense perill. Passem dos collets, el de la Cabrera i el de l'Avet. Ull al Coll de l'Avet que el camí es bifurca, cal agafar a l'esquerra. Desprès ja entrem en un bosc de pi i el camí és més planer i més ample. Fem un bon tram i aviat arribem a la fageda i allà el camí s'eixampla molt, és el camí dels Bons Homes. Anem fent llaçades per la pista i de fet al final podem tallar algun revolt per el prat. Al final tanquem ja el cercle al tocar del poble i 5 minuts més estem al cotxe.
És una circular preciosa per la diversitat de vegetació i la orografia espectacular. Les vistes dalt de la carena impressionants com sempre. Això si, el cor el farem treballar de valent a la pujada però val molt la pena. Una opció més tranquil·la seria fer el recorregut a la inversa. Es puja per el camí dels Bon Homes, molt tranquil i preciós, i si us animeu podeu pujar fins el Coll de Moixeró tot i que els últims trams són una mica més drets. Salut i a gaudir!