Moving time  4 hours 10 minutes

Recorded December 2019

2.7
5.5

near La Pobla de Lillet, Catalunya (España)

Magnífica excursió pel Nord del Catllaràs.

Aparquem el cotxe a la Pobla de Llillet i sortim seguit el GR-4 passant per l'heliport i el parc d'Aventures del Catllaràs que van muntar la Marta i l'Albert. Passem pel primer i el segon Grau i en arribar al tercer, deixem el GR per seguir un corriol a mà dreta que passa per la font de la Bassa i arribem a la cova de la Verge, que visitarem. De la cova, seguirem un corriol que amb fort pendent i tot i fent ziga-zagues, en portarà fins al santuari de Falgars, on esmorzarem en un raconet ben assolellat. Volíem pujar fins al Serrat Negre (1.781 m), cim més alt de les contrades, passant pel Camp de l'Ermità, però la ruta era massa llarga per arribar a dinar a casa, així que hem decidit tirar pel dret fent drecera en direcció a la Roca de la Lluna des de la collada de Falgars (1.256 m). El primer tram seguim la pista asfaltada que deixem de seguida per endinsar-nos al bosc seguint un corriol ben fressat que arriba al mas de Vallfogona, abandonat però en força bon estat, sobretot amb una teulada nova, que pot servir de bon refugi un dia de tempesta.
Seguim per un corriol molt bonic que seguiex el PR C-11. Passem per la mina Moreno, una de les més importants del moment. El camí va pujant sense parra fins arribar al Prat Gespedor (o Xispedor segons l'Alpina) amb la seva font que sempre raja aigua de la bona. Seguim la pista i el PR C-52 passant pel costat del Joc de Pilota, un roc molt característic amb vies d'escalada. Passem pel costat de l'entrada a la Roca de la Lluna (1.494 m), mirador impressionant de la vall del Llobregat, que no pugem per les presses i perquè ja hi hem estat, però paga la pena pujar-hi. Baixem per un sender fins arribar al Xalet del Catllaràs, que després d'un temps mig abandonat, ara l'han arreglat recentment i ha quedat tot blanquet. Seguim el PR C-52 que va a petar al Monestir de Llillet. Naltros, abans d'arribar-hi, trenquem per un corriol marcat amb senyals grocs i que baixa dret cap a la Pobla, on arribem a temps per agafar el cotxe i arribar a l'hora de dinar com teníem previst.
Parking

Mina Moreno

Prat Gespedor o Xispador

El Joc de Pilota

Tosa, Puigllançada, coll de Pal, ....