Moving time  one hour 40 minutes

Recorded October 2018

1.3
2.5

near Santa Fe del Montseny, Catalunya (España)

> Català:
Tradicional ruta de pujada a dues dels tres cims més emblemàtics d'aquest Parc Natural del Montseny, les Agudes (1705 m), i el Turó de l'Home (1706 m).
El tercer cim és el Matagalls (1698 m), a qui dedico una ruta particular que trobareu en el meu espai de Wikiloc (https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/collformic-sant-segimon-sant-miquel-dels-barretons-coll-saprunera-pic-matagalls-valles-oriental-21059563).
El Pic de les Agudes està inclòs en la llista dels "100 Cims Emblemàtics de Catalunya", de la FEEC (Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya).
He qualificat la ruta de moderada només pel desnivell d'un 18% de mitjana en els 2,7 Km. de pujada fins arribar al cim de Les Agudes. La resta de l'itinerari en el camí de tornada té un traçat i desnivell molt més moderats.
Un cop en els cims, gaudireu d'unes vistes privilegiades 360º de tot l'entorn que arriben a veure el mar i el Pirineu en un dia clar.
Espero us agradi :-)
Salut i muntanya!

> Castellano:
Tradicional ruta de subida a dos de las tres cumbres más emblemáticas de este Parque Natural del Montseny, las Agudas (1705 m), y el Turó de l'Hombre (1706 m).
La tercera cumbre es el Matagalls (1698 m), a la que dedico una ruta particular que encontraréis en mi espacio de Wikiloc (https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/collformic-sant-segimon-sant-miquel-dels-barretons-coll-saprunera-pic-matagalls-valles-oriental-21059563).
El pico de Les Agudes está incluido en la lista de los "100 Cims Emblemàtics de Catalunya", de la FEEC (Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya).
He calificado la ruta de moderada sólo por el desnivel de un 18% de media en los 2,7 Km. de subida hasta el pico de Les Agudes. El resto del itinerario en el camino de vuelta tiene un trazado y desnivel mucho más moderados.
Una vez en las cumbres, disfrutaréis de unas vistas privilegiadas 360º de todo el entorno llegando a ver el mar y el Pirineo en un día claro.
Espero os guste :-)
Salud y montaña!
Parking

Inici de la ruta en la Font de Passavets (1206 m)

Estem en el pàrquing de la Font de Passavets que es troba en el revolt del Km. 22,15 de la Ctra. BV-5114, de Sant Celoni a Viladrau

Font de Passavets (1214 m)

Bridge

Creuem la Riera de Passavets pel pont de fusta (1220 m)

River

Riera de Passavets (1220 m)

Pujada pel camí del Porrassar (1312 m)

Detall del camí de pujada (1440 m)

Camí en el mig de la fageda (1440 m)

Tree

Faig (1435 m)

Vistes al Puig Sesolles i el Turó de l'Home (1435 m)

El camí s'enfila en el Mal Pas (1450 m)

Camí amb els colors de la tardor (1485 m)

Font de Briançó (1490 m)

Camí en l'Era de Briançó (1567 m)

Mountain pass

Collada Sesagudes amb el cim de les Agudes al fons (1647 m)

Collada Sesagudes. Vistes a Montserrat (1647 m)

Collada Sesagudes. Vistes al Pantà de Santa Fe (1647 m)

Cim de les Agudes. Vistes a Arbúcies i el Castell de Montsoriu (1705 m)

Cim de les Agudes. Vistes a les Guilleries i Collsacabra (1705 m)

Cim de les Agudes. Vistes al cim del Matagalls (1705 m)

Cim de les Agudes. Vistes al cim del Turó de l'Home (1705 m)

Mountain pass

Coll Sesbasses. Vista enrera a les Agudes (1644 m)

Coll Sesbasses. Camí de pujada al Turó de l'Home (1644 m)

El track de la ruta no passa per aquest punt. En una curta pujada per aquest camí arribareu al cim del Turó de l'Home, val la pena i està molt a prop. La tornada és per aquest mateix camí fins retrobar el track

Continuem per l'esquerra del camí per aquesta sendera (1651 m)

Refuge

Vista enrera veiem el Refugi del Turó de l'Home (1585 m)

Camí de baixada al costat dels Rocs Cremats (1574 m)

Vista del camí de tornada (1475 m)

Tree

Entorn de Pasavets (1228 m)

Arribant a Passavets (1220 m)

River

Riera de Passavets (1218 m)

Font de Passavets (1215 m)

Information

Final de la Ruta. Mapa informatiu en el pàrquing de Passavets (1207 m)

• SanchoPanza Jul 24, 2019

Tot Perfecte
    Al començament Pujada forta. Després tots la estona per Ombra per la Fageda, Menys Les Agudes i el Turó de l'Home. I tornada tot baixada.

• Photo of Joan Rover

Joan Rover Jul 25, 2019

Moltes gràcies SanchoPanza pels teus comentaris i valoració de la ruta. M'en alegro que t'hagi agradat :-)
    Ens veiem en un altre ruta?
    Salutacions i fins aviat!