Uploaded May 4, 2016

Recorded May 2016

0.9
1.8

near Mura, Catalunya (España)

He fet aquesta petita caminada per visitar el poble de Mura, on no havia estat mai, i arribar al curiós indret del Puig de la Balma.

Mura té racons força bonics, val la pena de passejar per aquest petit nucli de població.
El camí que porta cap al Puig de la Balma no té gaires dificultats, tot i que es de pujada i tè trams que son típics dels corriols de mitja muntanya. Vaig anar sense bastons i a vegades els trobava a faltar. Tot i això qualsevol pot fer aquesta ruta. La tornada es fa per un bonic corriol que a vegades sembla que estigui a punt de desaparèixer menjat per la vegetació que hi ha al seu voltant

Al igual que passava n la ruta sobre les tines de la Vall de Flequer, el camí està molt ben marcat, es molt difícil que un es perdi en aquest recorregut, i això s'ha d'agrair als responsables d'aquesta tasca. A més a Mura hi ha constants panell informatius sobre les àrees d'aparcament de vehicles i el nombre de places que hi ha en cadescun d'ells. Aquest es un altre punt positiu que no es freqüent de veure en altes llocs.

El Puig de la Balma no es tan sols un lloc curiós, amb unes edificacions construïdes en una gran balma, sino que es a més un curiós museu on, per 4 €, un es pot imaginar com vivia la gent en un passat que encara no es del tot llunyà.

En resum, una curta i bonica excursió

Si teniu interés en les altres rutes que he fet per la zona, podeu posar Obacjsg al cercador de Wikiloc i les tindreu totes llistades
Building of interest

Tina i portalada del segle XVIII a Mura

Esglèsia de Sant Martí de Mura

Es una esglèsia d'origen romànic, tot i que ha tingut diverses transformacions amb el pas del temps

Vista d'un dels carrers de Mura

River

Riera de Nesprès

Començament del camí cap al Puig de la Balma

Vista de Mura des del camí de pujada cap a la Creu de la Vila

Cami de pujada

Creu de la Vila

Vista del Puig de la Balma

Aspecte del camí en aquesta zona

Aqui giro a l'esquerra per anar al Puig de la Balma

Building of interest

Puig de la Balma

Construcció del segle XII es avui dia un museu que mostra com vivia la gent a principis del segle XX, a més d'allotjament rural i restaurant. Es pot visitar, l'entrada val 4€

No havia vist el senyal indicador i vaig passar de llarg.

S'ha d'agafar el corriol que surt a la dreta del camí. Hi ha molta vegetació i es fàcil de passar-se la senyal. El corriol passa a tocar d'una masia que hi ha en aquest indret

Baixant cap a Mura

Aspecte del corriol en aquest punt
River

Riera de Nespres

Espai de lleure Riera de Nespres

Ruins

Moli del Faure

• Photo of Alba Martínez Satorres

Alba Martínez Satorres Dec 9, 2018

És una passejada senzilla però bonica, ideal per fer amb nens.

• Photo of sabategalofre

sabategalofre Dec 9, 2018

Gràcirs per la valoraciò Alba

• josecv Jun 19, 2019

Gracias por la ruta. Es sencilla pero muy bonita a la vez, perfecta para alguien que como yo viene de una pequeña lesión y volver a tomar medidas a la montaña :-) Saludos