Uploaded December 6, 2017

Recorded December 2017

3.1
6.2

near Lorcha, Valencia (España)

Track original de Santiago González

Temps total: 8:51:29
Temps en moviment: 5:40:53

Ruta circular que ix desde el polígon industrial de L'Orxa, en uns cinc minuts arribarem a l'antiga estació de tren de L'Orxa, girarem cap a la dreta i agafarem la via verda del Serpis. Passarem per un túnel, cap al km 3,8 agafarem una pista a l'esquerre que pujarà fins al coll de Martinet, d'allí anirem al castell d'Aielo de Rugat a on farem una paradeta per a dinar. Després pujarem a les penyes Llucies, seguirem pujant fins al km 15, una vegada dalt vorem el castell de la Barcella desde baix, passarem per la cava del Castellet i començarem a baixar direcció de nou a la via verda.

La ruta és molt bonica, té moltes coses, un túnel, bonics paisatges, vorem el riu Serpis, vorem tres castells, una nevera...

La ruta he posat en dificultat moderada per la distància de 20kms, no és tènica, ni pesada per a una persona que estiga acostumada a eixir per la muntanya i és molt fàcil de seguir en el gps ja que el camí està clar.

Per a més informació mirar els waypoints del track.
Parking

Pàrquing - Polígon industria de l'Orxa

Per arribar al punt d'inici de la ruta és molt fàcil, una vegada esteu a l'entrada de L'Orxa, a pocs metres del pont teniu que trencar a l'esquerre pel camí asfaltat, mireu la segona foto. Tot recte anireu a parar al polígon industrial a on teniu lloc de sobra per aparcar, però si seguiu més avant pel camí asfaltat arribareu a l'antiga estació de tren de l'Orxa a on també podreu aparcar.
Train stop

Antiga estació de tren de l'Orxa + Castell de Perputxent

Com podeu veure al cartell informatiu de la foto l'antiga estació de tren de l'Orxa va ser construïda en 1889, entre l'any 1893 i 1869 va ser una parada més del recorregut ferroviari que va unir Alcoi en Gandia. Actualment com és pot veure a les foto està abandonada, tapiada i en estat ruïnós. El castell de Perputxent està situat darrere de l'antiga estació de trens de L'Orxa, dalt de la muntanya, la fortaleza és d'orige mussulmà i data dels segles XII i XIII, actualment està en ruïna com és pot veure a les fotos.

Via verda del Serpis

Quan arribem a l'antiga estació de l'Orxa trencarem cap a la dreta i començarem a caminar per la via verda del Serpis.

Vistes al riu Serpis desde la via verda

Com podeu veure a la imatge el riu Serpis va paral·lel a nosaltres per la part dreta de la via verda, és Desembre i és pot veure com els arbres estan congelats.

Font dels Boteros

És desviarem uns pocs metres de la via verda cap a la dreta per a veure la font dels Boteros.
Tunnel

Túnel nº 4

El túnel no té llum però con no és llarg és pot fer sense llanterna, ací podeu veure el seu interior.

Vistes al riu Serpis

Eixim del túnel i podem veure aquestes boniques vistes del riu Serpis.

Girar a l'esquerre

Ací teniu que girar a l'esquerre i deixarem la via verda, començarem a pujar per la pista de la segona foto.

Pista

Continuarem pujant i pujant per la pista de la foto.
Information

Solsida

Compte en aquest punt, una solsida ha tallat la pista, amb compte per damunt de les pedres continuem per la pista.
Ruins

Runes

Per aquesta zona hi han prous corrals en runes, aquest és un exemple.

Vista a la Foradada

Desde aquest punt posant al màxim el zoom de la càmera podem veure la foradada.

Vista al Montduver

Desde aquest punt posant el zoom al màxim de la càmera podem observa el Montdúver

Font del Collado

Ací podem veure la font del Collado, a causa de la falta de pluja quasi no trau aigua.

Coll de Martinet

Una vegada arribem al coll de Martinet passarem a l'altra part de la serra, a partir d'ara vorem bonics paisatges de la Vall d'Albaida, vorem Aielo de Rugat i ens dirigirem cap a la caseta del Magre molt pròxima al castell d'Aielo de Rugat.

Senda

Una vegada passat el coll de Martinet agafarem una senda que anirà per abundant vegetació.

Recte

Seguim recte cap a la caseta del Magre.

Vista al coll de Martinet

Girem el cap i podem veure que venim d'allà dalt, el coll de Martinet.

Vista al castell d'Aielo de Rugat

Ens aproximem al castell d'Aielo de Rugat

Caseta del Magre

Castle

Castell d'Aielo de Rugat

Castell medieval d'origen Àrab, l'any 1258 va ser reconquistat per Jaume I, actualment com és pot veure està en runa, del castell és conserva l'aljub com és pot veure en la tercera foto.

La font del castell

Esquerre a Penyes Llucies

Tenir en compte aquesta intersecció, anirem per una sendeta baixant del castell i quan arribem a aquest punt tenim que trencar a l'esquerre direcció a les penyes Llucies i tornarem a pujar.

Corral de Simeo

Senda

Seguim pujant per aquesta senda amb abundant vegetació

Dreta

Després de pujar i pujar arribem a aquest punt a on tindrem que agafar la senda de la dreta.

Corral Montesi

Esquerre

Ens trobem en les Penyes Llucies, ara trencarem a l'esquerre direcció a l'encreuament de la casa Barranca.

Penyes Llucies

S'anomenen així perquè quan plou és veuen brillants.

Casa Barranca

Vista a Rugat

Vista del Benicadell

En aquest punt estem paral·lels al Benicadell, continuem pujant per la senda amb la finalitat de tornar a l'altra part de la serra que dona a l'Orxa.

Recte - Mirador de l'Àguila

Risk

Abelles

Atenció, en aquest punt hi han abelles. Hi ha un cartell que anuncia el perill d'abelles, foto 1, en la segona foto podeu veure les caixes, nosaltres havem passat ràpidament sense fer soroll.

Esquerre

A un minut tenim la nevera del castellet

Dreta cap a la nevera

Recte cap al castell de la Barcella

Com és pot veure a les imatges apenes queden restes del castell de la Barcella

Nevera del castellet de la Barcella

Baixada a l'Orxa

A partir de la nevera la senda començarà a baixar cap a l'Orxa.

Bosc

Passem per un bosquet

Vista a l'embassament de Beniarrés

Posant al màxim el zoom de la càmera podem veure clarament l'embassament de Beniarrés.

Vista del castell de Perputxent

En el moment que vegem de nou el castell de Perputxent sabem que a la ruta li queda poc per a finalitzar-la.

Dreta camí

En aquest punt s'acaba la senda, trenquem a la dreta per agarrar aquest camí que ens durà de nou a la via verda.

Esquerre - Via verda

El camí de la foto anterior acaba a la via verda, una vegada allí trenquem cap a l'esquerre a buscar l'estació de l'Orxa.
Bridge

Pont

Seguirem la via verda, passarem per baix d'aquest pont i tot recte en menys d'un km estarem de nou a l'estació de l'Orxa.

• Photo of Gemma Boscá

Gemma Boscá Mar 10, 2018

Ruta que comienza en la via verde del Serpis y después empiza a subir intensamente hasta llegar al Coll de Martinet, destacar el aljibe del castillo de Aielo de Rugat, una ruta muy recomendable.