2.3
4.5

near Servi, Catalunya (España)

Ruta a l'Estany de la Gola des de Cerbi. La ruta es pot completar amb una visita als Tres Estanys propers al de la Gola. En el nostre cas la neu ens va impedir l'accés.

La ruta es pot començar a l'aparcament de Cerbi o a l'aparcament que hi ha pista amunt. Cal tenir en compte que aquest segon aparcament només es accessible per cotxes alts (no és necessari que siguin 4x4 però si que es desaconsella a cotxes de carretera).

Tal i com l'hem fet és una ruta gaire be circular de gran bellesa durant la tornada ja que en baixar de l'estany de la Gola (un espectacle si el trobeu glaçat) passem per un sender d'espectaculars vistes a la vall del riu d'Unarre.

Poc abans d'arribar al poble de Cerbi trobem un aparcament especialment condicionat per fer la ruta de l'estany de la Gola amb un rètol informatiu de la ruta. El camí de pujada el fem seguint la pista que neix a l'aparcament de Cerbi i que finalitza just al començament de la pujada en ziga-zaga a l'estany de la gola i el refugi del mateix nom (és un refugi lliure). Aquesta pujada final és de només 250 metres però costeruda. Una vegada superada arribem al refugi i pocs metres més enllà podem veure l'estany de la Gola.

La tornada la fgem pel mateix camí fins més enll'a del segon aparcament. Uns metres abans de creuar el pont de Graus (un pontet que creua el rierol provinent de l'estany de la Gola) hi ha el desviament del camí que ens porta per una ruta aerea fins a l'ermita de Sant Beado. Aquesta part del camí, tot i que te 4 trams amb cadenes de seguretat, no és aconsellable si el terreny està glaçat i caldrà anar amb molt de compte si està moll.

L'ermita de Sant Beado és una bonica ermita situada en un magnífic indret i és visitable. Tingueu cura de tancar la porta quan sortiu per evitar que hi entrin animals.. Finalment el camí descendeix al costat de la riera de Niri i enllaça amb una pista que neix a la bifurcació que hem passat durant la pujada i que ens porta rapidament fins a Cerbi.

Aparcament Cerbi

• Photo of sobreelterreny

sobreelterreny Aug 9, 2019

Benvolgut,

Recomanes passar pels rams amb cadenes si es duu motxilla? Gràcies

• Photo of Justí

Justí Aug 9, 2019

Si, nosaltres anavem amb motxilles (i raquetes penjades de les motxilles). No tenen cap dificultat si el terreny esta sec..