Uploaded September 30, 2018

Recorded September 2018

1.0
2.1

near el Quer Foradat, Catalunya (España)

Ruta senzilla però molt, molt bonica. Ideal per passar un bon dia tranquil, en familia o per anar a desconnectar quedant-te tirat a Prat del Cadí quedan-te meravellat per la bellesa de la cara nord del Cadí.

El camí comença al Coll de Pellers. Per arribar-hi s'ha de seguir una pista de 800m al sortir del poble d'Estana (està tot perfectament indicat). Al aparcar el cotxe veurem un pal indicador a l'esquerra que ens indica el principi del camí cap a Prat del Cadí a 3km.

Comencem a pujar progessivament per un camí fàcil de terra i pedra. La pujada és continua i va alternant-se amb trossets plans. No és pronunciada, es fa molt bé i és molt bonica. Passem per una porta pel bestiar, trams on veiem que la pedra es torna més vermellosa i boscos de pi negre. No hi ha pèrdua.

Quan arribem al final del camí la vista se'ns obra completament per arribar a Prat del Cadí. Una zona de pastura molt oberta rodejada de bosc i amb la paret de la serralada nord del Cadí de muralla davant nostra. Seu i gaudeix! :)

La tornada la fem pel Bosc de l'Obaga. Per agafar el camí desfem uns 200m del camí per on hem vingut i en el moment que veiem que es desvia agafem la pendent que baixa per la dreta. Seguim un tros de pista que baixa continuament de forma força pronunciada. Aquí cal estar atent perquè en un moment, a l'esquerra, apareix una fita amb un petit corriol que puja. L'hem d'agafar i deixar la pista!

Aquest corriol ens portarà fins el Coll de Pellers. És un camí molt maco de fer, creuant un rierol i passant per dintre el bosc, que de tant en tant, els abres s'obren i ens deixa contemplar la plana de la Cerdanya amb el poble de Martinet al fons. D'aquí ens queden només uns 2km fins al cotxe.

Prat del Cadí és un inderet idílic!
  • Photo of A l’esquerra
  • Photo of Coll de Pellers
  • Photo of Corriol
  • Photo of Fita a l’esquerra
  • Photo of Porta pel bestiar
  • Photo of Prat del Cadí
  • Photo of Rierol
  • Photo of Tornada (cap a la dreta)

• Marta A. Oct 14, 2018

Hem estat avui amb el nostres fills de 8 i 10 anys.
    Encara que ha estat plovent fluixet durant quasi tota l'excursió, l'hem trobat preciosa!
    Repetirem un altre dia amb bon temps per poder gaudir millor de les vistes.
    La ruta molt ben explicada!
    Gràcies!

• Photo of IrinaMNovell

IrinaMNovell Oct 15, 2018

Gràcies per valorar-la Marta! M'alegro molt que l'hagueu gaudit. També penso que al ser una ruta fàcil és bonica faci el temps que faci! Jo estic esperant per fer-la amb neu :)