Moving time  4 hours 29 minutes

Recorded June 2019

1.6
3.1

near El Serrat, Ordino (Andorra)

◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎◼︎
CIRC i CIM DE TRISTAINA (Andorra)
Circular pels estanys i el Circ de Tristaina
Ordino-Arcalís (Parròquia d'Ordino, Andorra) - Diumenge, 23 juny 2019

Entrada a l'estiu. Diada de revetlla; aquest any fem pont per Sant Joan.
Aquesta revetlla és ben diferent; revetlla diürna, és clar. Trescarem per l'espectacularitat del Circ de Tristaina, dels seus llacs i farem cim

A Camins d'Andorra es comenta que "aquest extraordinari itinerari es desenvolupa per terrenys abruptes i pintorescos que permeten descobrir paratges característics d'alta muntanya. Per la seva fàcil accessibilitat, aquest conjunt d'estanys són dels més visitats d'Andorra" (Camins d'Andorra, 30 - Estanys de Tristaina). Ben cert.

▶️ Trobaràs més detalls d'aquesta revetlla singular al blog esporqueret.

DADES ------------------------------ DATOS ------------------------------ DATA
▶️ Aproximació (Inici-final de ruta)
Situats al Principat d'Andorra caldrà arribar i sobrepassar Ordino en direcció a Arcalís; concretament, a la Coma del Forat. Seguirem per la carretera d'Arcalís (CS-380) en direcció a l'estació d'esquí d'Arcalís-Vallnord. Aquesta estació i aparcament estan ubicats a un parell de km més enllà de l'enorme anell d'acer que veurem a mà dreta de la carretera (entre els km 26-27). L'inici del tresc és al costat esquerre del bar restaurant.
▶️ Avituallament / Llocs d'interès
◼︎ Aigua: No hem trobat punts d'aigua en ruta. Cal anar preparat.
▶️ Senyalització de la ruta
Tota la ruta està marcada amb cercles grocs. Els indicadors mostren el camí amb claredat en totes les interseccions.
Només un advertiment: si es vol fer el "cercle virtuós", com hem fet nosaltres de baixada des del cim, és millor arribar al sender que fa la volta a l'Estany de Més Amunt. El nostre error ha sigut girar en direcció a ponent a l'alçada del roc amb el senyal ben visible que indica direcció a "Estanys i Refugi del Forcat" i "Pic de Tristaina". Hagués sigut millor haver continuat recte avall fins a trobar el corriol que fa la volta a l'Estany de Més Amunt; i en aquest punt, sobre el corriol, girar en direcció a ponent. Així és molt més fàcil tancar el cercle.

TRAM A TRAM --------- TRAMO A TRAMO --------- STRETCH BY STRETCH
▶️TRAM 1: Aparcament estació esquí d'Arcalís - Estany de Més Amunt
Des de la zona d'aparcament anem al bar-restaurant i iniciem el camí de pujada just a mà esquerra del restaurant. Ben senyalitzat. En poc més de 20 minuts s'arriba al collet que ens permet veure el Circ de Tristaina en tot el seu abast. A partir d'aquest punt hi ha un parell de senders que ens portaran a l'Estany de Més Amunt; tots ben fressats i amb senyals. Qualsevol serà vàlid. Només cal gaudir de l'espectacle i anar guanyant altura.

▶️TRAM 2: Estany de Més Amunt - Pic de Tristaina
Sobrepassat l'Estany de Més Amunt s'arriba a un subcirc amb estanys menors (sense nom, al nostre mapa); un d'ells mig glaçat encara. Es pot veure també un gran senyal d'advertiment a qui s'atreveixi a continuar amunt per fer cim. Sembla un senyal dissenyat per descoratjar visitants urbanites a iniciar la remuntada. El viarany de pujada al cim està molt ben senyalitzat amb cercles grocs. Ben aviat ens topem amb un gran roc amb dues indicacions de ruta: direcció a ponent cap als Estanys i Refugi del Forcat; direcció nord cap al cim de Tristaina. No s'hi troben grimpades de rellevància; és camí de bon fer si estàs en bona forma física. A mesura que es va guanyant altura les panoràmiques són d'allò més majestuós i formidable; si més no en un dia radiant i assolellat d'estiu. I ja no cal adjectivar les panoràmiques des del mateix cim fronterer. Cal una aturada per reposar, fer un mos i allargar la mirada.

▶️TRAM 3: Pic de Tristaina - Aparcament
El descens el fem pel mateix camí de pujada fins a arribar al corriol que fa la volta a l'Estany de Més Amunt. Arribats al corriol es pot girar a mà dreta, en direcció a ponent i continuar vorejant l'estany. Aquest és el consell per arrodonir la diada tancant el cercle als estanys; primer, a l'Estany de Més Amunt i després a l'Estany del Mig. El corriol empalmarà finalment amb el camí en el qual hem iniciat el tresc hores abans. A partir d'aquí només cal pujar al collet (direcció sud) i, d'allí, continuar en direcció a l'aparcament.