Uploaded May 4, 2019

Recorded May 2019

1.6
3.3

near Vilanova de Sau, Catalunya (España)

Preciosa ruta a fer en dies nets i clars per poder gaudir de les fabuloses vistes. La ruta no té cap dificultat tècnica, llevat de la baixada per l'Esquei dels Munts on hi ha un tram on s'ha de vigilar una mica. La ruta està senyalitzada de pujada doncs seguirem el GR fins el Salt de la Minyona, en canvi la baixa un cop sortits de l'Esquei dels Munts hem de seguir per camins sense cap senyalització per evitar anar al a carretera. No hi ha aigua en tota la ruta.

Deixem el cotxe al Passeig de jacint Verdaguer de Vilanova de Sau, on hi hem arribat per la carretera N-141-D. Anem fins a la plaça d'en Serrallonga i la plaça Major per arribar fins a l'església de Santa Maria de Vilanova, romànica inicialment però que ha sofert moltes modificacions importants. L'entorn està molt ben cuidat i bonic.

Agafem el carrer de les Guilleries i just abans d'arribar a la carretera que porta a la presa, trobem un corriol ben senyalitzat: és el GR2. Ens comencem a enfilar tot gaudint dels penya-segats de color rosat tant característics de la zona però no hem fet gaire tros que quedem envoltats per la vegetació, de manera que no sabem en cap moment quan ens
falta per arribar a dalt. La pujada és d'una mica més d'un quilòmetre i es fa be en constant pujada fins el Pla de Brugueres.

Arribats a dalt, recomanem deixar el GR que segueix per la pista per l'interior i agafar el corriol que segueix la cinglera doncs les panoràmiques que se'ns obren són espectaculars cap el Puig del Far, el pantà de Sau, el cingles de Tavertet i Rupit, les Guilleries i el Montseny.

El corriol de la cinglera ens portarà al Puig de Casadevall i als cingles de Vilanova sense cap perill però en canvi amb constants miradors per gaudir-hi estona. Davant del cavall Bernat el corriol ens torna al GR2 que ens enfilarà per sota els Munts fins al Sant de La minyona: un altre mirador excepcional.

Des d'aquí començarem la tornada desfent el mateix camí per on hem vingut, fins arribar a sota la caseta on trobarem una marca que ens indica el corriol de baixada. Hi ha pendent però no dificultat fins arribar a l'Esquei dels Munts, aquí la cosa es complica una mica ja que primer cal baixar una roca llisa i després baixar entre la roca i la vegetació uns 50 metres de desnivell.

Al final, trobem un camí ample que seguint la forma dels cingles ens portarà en suau baixada fins a trobar el GR2, que seguirem en direcció a Vilanova de Sau on hi tenim el cotxe.