2.2
4.5

near Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

30 de juny de 2013. Ruta circular al voltant de Malanyeu molt recomanable. Segueixo la detallada ressenya de Toni Planas amb dues variants. Primera: al Collet de la Font del Tudó continuo fins el Cap de la Roca de la Clusa i després al Collet de St. Miquel s'agafa un corriol a l'esquerre que conecta amb el PRC129 que passa per sota de les verticals parets de la Roca de la Clusa; A la collada del Tosquer es retroba el sender de la ressenya esmentada. Segona variant: seguint el PR es troba un pal indicador per anar a Malanyeu pel Camí de Falgars; es deixa i es seguieix el PR per la cresta de la Serra del Mill que en alguns punts és força estreta i aèrea. A partir del Galliner es tenen vistes de St. Julià de Cerdanyola. Es baixa al Replà i un altre pal indicador ens senyala el camí de Malanyeu per l'encertat Malpas. Es passa per la Creuta, pas natural dels Cingles de la Rota o de Malanyeu, i baixem cap el Monell on es retroba el sender que ve del Camí de Falgars. Torno a seguir les indicacions de la ressenya fins Malanyeu passant pel curiós Grau del Cingle de Devessó fins St. Sadurní. Recomenable: Serra del Mill