Uploaded April 24, 2013

Recorded April 2013

2.3
4.5

near Sant Julià de Cerdanyola, Catalunya (España)

Caminada circular que ressegueix les cingleres que envolten el petit poble de Malanyeu i on pràcticament durant tot el recorregut, gaudim d’unes excel•lents vistes al Pedraforca, serra d’Ensija, Cadí, Sobrepuny i ja més llunyans, un bon grapat de cims pirinencs.
A poc de la sortida, ens trobem amb el Graell de cal Pigot, un pas equipat molt atractiu i curiós, ja que després de pujar el primer tram d’esgraons equipat amb corda i escala de ferro, hi ha un pas per l’interior d’un forat a la roca que dona pas a un salt d’aigua i tram de grimpada fins a sobre d’aquest salt.
Seguint carena amunt, hi un mirador a l’esquerra del qual, hi ha la Foradada, un magnífic mirador a través de la roca, amb el poble de Malanyeu al peus.
Un cop d’alt de les cingleres, anem carenant i gaudint de les esplèndides vistes, fins que quan ja fa una estona que hem començat la baixada per la fageda, ens trobem amb el pas del Grapissot, equipat amb un cable.
Quan ja quasi som al poble, ens desviem cap al cingles de Devesó, on en el Grau, hi ha un curiós pas per sota d’una gran roca que s’aguanta encaixonada entre les parets del pas.
Ben aviat arribem al Molí de Baix, on a la riera hi ha nombrosos salts d’aigua, per tot seguit arribar al poble, on destaca l’església de Sant Sadurní.