Uploaded April 9, 2011

1.1
2.1

Viewed 1965 times, downloaded 12 times

near Capolat, Catalunya (España)

Ruta traçada manualment. La cota mínima és d'uns 1000 metres i el desnivell és, com a molt, de 350 metres. Hi vaig passar 3 hores i mitja (m'agrada fer-ho durar).
Els Cingles de Sant Mamet sempre m'han atret. Son espectaculars, salvatges, verticals i la seva exploració promet una sensació d'aventura poc freqüent.
Comentant amb uns veïns del lloc (els amos de Casòliba) m'explicàren que els caçadors havíen desembrossat el camí de Sant Mamet. Per altra banda, en el nou mapa "Vall de Lord" de l'Alpina hi figura traçat un corriol per accedir-hi. Calía comprovar-ho.
Hi vaig anar i vaig comprovar que el camí no es gens senyalitzat, de forma que em va costar trobar l'inici de la Canal de baixada. Un cop trobat, el camí és ben fressat i gens perdedor al menys fins al primer feixant (cota 1050), on no vaig ser capaç de trobar la continuació (m'havía deixat el mapa a casa).
Vaig consultar fotos del lloc que havía fet des del Amorrador (enfront de Sant Mamet) i em va ser fàcil deduïr per on, necessàriament, havía de continuar el camí: una petita canal a la dreta d'on havía arribat.
Hi vaig tornar, vaig localitzar el camí, en vaig fer un bon tros, s'em va complicar i ho vaig abandonar (anava sol)
He deixat el sender bastant senyalitzat amb padrons.
Si algú s'anima i arriba fins a Sant Mamet, agrairé m'ho faci saber. Viuré la seva experiència com a meva.

l'Hortó

Encreuament de pistes. Fins aquí el camí, per pista, ha sigut planer. Ara comença a baixar cap a les Canals.

Inici descens canal

El sender, ben fressat, agafa una forta pendent per la canal que ens menarà al primer feixant.

Primer feixant

Aquesta faixa arbrada està a la cota 1050 metres. Hem de baixar a la segona (cota 1000 metres) que resseguirem, a nivell, fins a Sant Mamet. Ho farem per una petita canal a la dreta.

Renuncio

La baixada per la canaleta és complicada. En arribar prop de la segona feixa, em vaig trobar amb un ressalt que, per superar-lo, o em faltava una corda i un company o em sobraven anys. Vaig desistir. Moltes branques mostraven restes de cintes que indicaven que el camí era el correcte..

Sant Mamet

No hi vaig arribar. Vegeu foto.

Mirador de les Fraus

No us empenedireu d'aver-hi anat.

Mirador Rasa Catriques

Una antiga pista hi mena. D'aquí es despenja un sender bastant evident que potser algún día visitaré per saber on fa cap.

• Photo of Engarrista

Engarrista Jan 3, 2012

Feia temps que hi volíem anar, i el dia de Sant Esteve vam fer-ho. Com dius el traçat és poc evident, i vam haver d'utilitzar la tècnica prova-error diverses vegades, anant endavant i reculant fins a trobar el camí correcte.

• isidre blanc Jan 6, 2012

Hola, nois: no us podeu imaginar l'alegria que m'heu donat culminant la ruta que vaig abandonar. I que, a més, hagueu tingut el detall de fer-m'ho saber.
    He disfrutat amb el relat de la ruta que heu fet al vostre blog (per cert excel-lent). Igual hi torno un altre dia per fer la ruta de "babor", es a dir: per la rasa de Cal Catriqués.
    Engarristes (inclús el nom teniu acertat): no deixeu el camí d'aventura que esteu fent!